2012. évi Magyar Wesnoth Bajnokság Szabályzata

A tavalyhoz képest történt változások, és a különösen fontos részek ki vannak emelve!

1. A Bajnokság

A Bajnokság rendszere nagyban függ a jelentkezők számától, ezért annak végeleges szerkezete, csak a jelentkezők számának végleges kialakulásával válik teljesen véglegessé, de az valószínű, hogy a bajnokság elején a játékosok csoportokban, majd egyenes kieséses rendszerben küzdenek meg egymással.
A bajnokságon kiemelést alkalmazunk annak érdekében, hogy a tapasztaltabb játékosok később tudjanak csatlakozni, és az új játékosok is többet tudjanak a saját szintjüknek megfelelő ellenfelekkel játszani. A kiemelésről önként le lehet mondani a jelentkezésnél.

Az első fordulóban a csoportokból az első és második helyezettek automatikusan továbbjutnak, az A és B csoport, valamint a C és D csoport harmadik helyezettjei pedig megmérkőznek a továbbjutásért. Így 12 ember fog a második fordulóba továbbjutni.

A második fordulóban 4db 3 fős csoport lesz.

A csoportmérkőzések után a játékosok egyenes kieséses rendszerben küzdenek majd egymással, azaz két győztes mérkőzés szükséges a továbbjutáshoz.

A szomszédos csoportok első és másodikjai játszanak majd egymással. A továbbjutók megküzdenek majd a negyeddöntőben, a kiesők pedig a 9-10-11-12 helyekért küzdenek majd. A negyeddöntő 4 nyertes játékosa kerül az elődöntőbe, a vesztes játékosok pedig a 8-7-6-5 helyezéseket döntik majd el egymás közt. Az elődöntő kiesői a bronzéremért, a győztesek pedig a bajnoki címért szállnak majd harcba.

2. A Jelentkezés

A portálra regisztráció és belépés után, a „Saját adatok” menüponton belül a „Verseny jelentkezés” fül alatt található űrlapon lehet jelentkezni a bajnokságra. Nagyon fontos a legfelső „Jelentkezek” pipa, ugyanis ha ez nincs kipipálva, akkor a játékos a többi kitöltött adat ellenére sem fogja magát regisztrálni! A jelentkező ezzel a lépéssel elismeri, hogy hivatalosan jelentkezett a bajnokságra, elolvasta és elfogadja ezt a szabályzatot.
Ugyanitt mindenkinek el kell döntenie, hogy melyik fajjal és vezérrel fog játszani a bajnokság teljes időtartama alatt. A bajnokságon lehet választani véletlenszerű fajt és vezért is!

3. A játék menete

A mérkőzés lehet győztes, döntetlen és vesztes a játékosok számára. A győzelem 3 pontot, a döntetlen 1 pontot ér. Amennyiben a játék alatt egyik fél sem lát lehetséges kimenetelt a mérkőzés befejezésére, a két játékos megállapodhat a 40. kör után, hogy egy másik pályán újra játszanak egymással, vagy, hogy a játék kimenetele döntetlen lesz. A győztes feladata, hogy felöltse a mérkőzést a honlap megfelelő felületén.

A mentéseket a következő séma alapján kell elnevezni:
játékosneve_nyert_játékosneve_ellen_pályaneve.gz
A visszajátszásokat lehetőleg az ellenséges vezérek legyőzése után kell elmenteni.

Ha egy játékos kapcsolata valamilyen okból megszakad, a helyreállás után a játékot folytatni kell, vagy meg kell egyezni a későbbi folytatásról. Amennyiben az eltűnt játékos tartózkodik a folytatástól, vagy nem érhető el ellenfele automatikusan nyert.
Amikor a játékosok megtudják, kivel játsszák le a mérkőzéseiket, saját maguknak kell megbeszélniük annak időpontját. Ez a játékosok dolga, villanylevél, csevegés vagy más kommunikációs csatorna útján. 

Miután mindkét játékos megállapodott a játékuk idejében, egyikőjük közzéteszi a meccsük pontos idejét a közösségi portál meghatározott időpont-témájában. Nem muszáj egy nap alatt lejátszani a teljes mérkőzést, de érdemes egyben letudni. A félbehagyott mérkőzést mindkét játékos köteles elmenteni. Ha a két játékos félbehagyja a mérkőzést, meg kell adniuk a folytatás időpontját. Érdemes egy lejátszott mérkőzés után a következő időpontját megbeszélnie a játékosoknak. Egy játékosnak minden ellenfelével 2 mérkőzést kell lejátszania. Amennyiben a csoportkörben pontegyenlőség alakulna ki, először az egymás elleni eredményt kell figyelembe venni, majd ha ez sem segít a döntésben, egy plusz mérkőzés kerül kitűzésre.

4. A játékra megadott időkeret

A játékosoknak átlagosan legalább 1 hét alatt 3 mérkőzést kell kötelezően lejátszaniuk.
Ha egy játékos a csoportkörökben, önhibájából, nem játssza le a megadott időkeret 50%-áig a meccseinek felét, figyelmeztetést kap, ha pedig a megadott időkeret 75%-áig nem játssza le meccsinek háromnegyedét, automatikusan kiesik a játékból!
Ha egy játékos a megadott időkereten belül nem játssza le a meccseit, és a következő napon, a bírók által kijelölt időponton sem jelenik meg kiesik a bajnokságból, de a bírók döntése alapján fordulónként még egy nap, de nyomós indok esetén is maximum két nap adható.

5. Verzió és kiszolgáló

A bajnokság hivatalos szervere a wartime-tbs.org. A szükséges kiadás az 1.10.4-es verzió.

6. Térképek

A bajnokság mérkőzéseihez egy kibővített, véletlenszerű kezdőjátékost és pályakiválasztást lehetővé tevő térképcsomagot (Rushed by Yetis, RBY; „Conservative+Adventurous” térképválasztékkal) használunk. Ezt a játékon belül a Kiegészítések menüponton keresztül kell letölteni és telepíteni!
Ha a véletlenszerűen térképet választó csomag egy olyan pályát sorsol ki, melyen a játékospáros a bajnokságnak azon fordulójában már játszott, akkor új térképet kell „sorsoltatni” a térképcsomaggal!

7. Játékbeállítások

  • Pálya: 1v1 RBY „Conservative+Adventurous” beállítás = RBY Adv + Con 17
  • Korszak: Alapértelmezett
  • Kör: Korlátlan
  • Alapbeállítások: Kikapcsolva
  • Falvankénti arany: 2
  • Szintlépési küszöb: 70%
  • Kezdeti időkorlát: 270 mp
  • Általános időkorlát: 270 mp
  • Kör bónusz: 200 mp
  • Cselekvés bónusz: 20 mp
  • Köd: Bekapcsolva
  • Eltakarás: Kikapcsolva
  • Véletlenszerű kezdőjátékos: Kikapcsolva
  • Véletlenszerű kezdőnapszak: Kikapcsolva
  • Megfigyelők: Engedélyezve
  • Szövetség (faj, vezér) a jelentkezésnek megfelelően (a bajnokság állása táblázatban látszik)
  • Játékosok külön csapatban legyenek, a színek tetszőlegesek
  • A kezdő arany összege 100, a bevétel sima

8. A Bajnokság félbehagyása

A Bajnokságot kizárólag rendkívül nyomós indokkal szabad abbahagyni, ugyanis ezzel megnehezíti az igazságos pontozást, feleslegesen nyújtja a Bajnokságot és eltékozolta mások szabadidejét! Ha valakinek bizonytalan a Bajnokságon való részvétele, de mégis jelentkezik, akkor azt köteles jelezni a társalgóban. Ha félbe kell hagynia valakinek a Bajnokságot egy előre nem várt ok miatt, akkor értesítenie kell egy versenybírót és az eggyel korábbi ellenfele lép a helyére.

9. Csalások és büntetések

A Magyar Wesnoth Bajnokság zéró toleranciával kezeli a csalásokat.
A következők számítanak csalásnak:

  • Módosított Wesnoth programok használata.
  • A mások helyett való játék.
  • Nézőként segítség, javaslatok adása a játékosoknak.
  • A mérkőzés eredményeinek, a helyezéseknek bármilyen egyéb formában történő manipulálása.

Egyéb vétkek:

  • Ha egy játékos, egy ranglistás megmérettetésen már ért el 16-odiknál jobb helyezést, akár tornán, akár bajnokságon, köteles azonos névvel neveznie a bajnokságra. Amennyiben mégis kénytelen volt nevet váltani, azt közli a Bajnokság Társalgójában.
  • Több felhasználóval történő nevezés
  • A wesnoth az úriemberek és úrihölgyek játéka, ezért a sértegetés és mások indulatos megbántása is vétek
  • Ha többször előfordul, hogy egy előre egyeztetett időpontban egy játékos nem jelentik meg 15 perc várakozás után sem, és a másik fél ezt jelenti a bíróknak a játékos megrovásban részesül.
  • Szándékosan, megegyezés és elfogadható mentség nélkül kilépni a játékból
  • Mások játékának megzavarása bármilyen formában
  • Játékosok indokolatlan kirúgása/bannolása a játékból
  • Ha a játékot létrehozó játékos rossz beállításokat használ, vagy eltéveszti a kezdési sorrendet, akkor az ellenfele a játék újrajátszására kötelezheti.
  • Ha a jelentkezés ellenére egy játékos a megadott határidőig (komoly indok nélkül) mégsem hajlandó lejátszani a mérkőzéseit, és nem hajlik az további időpont egyeztetésre, nem válaszol az elküldött e-mail-re, akkor fölöslegesen húzza az időt.

A játékosok az alábbi büntetéssekkel sújthatók, amennyiben valamilyen vétséget követnek el: bajnokságból való kizárás, ranglistás pontlevonás. A büntetések mértékében a bajnokság bírói döntenek, a vétség súlyosságának mérlegelése után. A magatartás vagy egyéb vitatható vétségek miatti kizárást bírói többség határozza meg, ilyen esetben a kizárás előtt minden játékos megérdemel egy új esélyt, de minden játékosnak egyetlen ilyen lehetőséget biztosítunk a bajnokság alatt.

10. Elérhetőségek

Ha bármi probléma merülne fel, akkor a játékosok fordulhatnak a  Bajnokság bíróihoz (Udi és Rudanar).
 

Fenntartjuk a jogot a szabályok módosítására és/vagy kibővítésére bármikor a Bajnokság folyamán!