Kiegészítők

A Harc Wesnothért játék számtalan bővítési lehetőséggel rendelkezik, amelyeket a játékból el lehet érni a főmenüben a Kiegészítők menüpontból.

 

Kiszolgáló

Típusok

  • Hadjárat
  • Küldetés
  • Egy/Többjátékos hadjárat
  • Többjátékos korszak
  • Többjátékos szövetség
  • Többjátékos hadjárat
  • Többjátékos küldetés
  • Többjátékos térképcsomag
  • Többjátékos módosítók
  • Források
  • Egyéb
  • Ismeretlen

Magyarok által készített kiegészítők :!: Arrow

  • Underness Series I.-IV.
    I. The Desolation of Karlag
    II. The Blind Sentinel
    II. Stone of the North
    IV. The Invasion Of The Western Cavalry

    (2014 - napjainkig)
    Wesnoth verzió: 1.12
    készítő: whitewolf (hivatalos fórumon), napoleon (Magyar Wesnoth Közösség fórumán)
    típus: hadjárat
    fórum: nincs
    fórum a hivatalos Wesnoth fórumon (angol): nincs

Saját hadjáratáról így szól a szerkesztő 2015. augusztusában:

"Emlékeim szerint az 1.8-as széria alatt jött meg a kedvem ahhoz, hogy elkezdjem olvasgatni a hivatalos wesnoth fórumot. Nem emlékszem, hogy mi ihlette. Talán egy korábbi hadjárat amivel játszottam, a The Fall of Wesnoth, emiatt én is olyan hadjáratot akartam írni, ahol Wesnoth elbukik. Ez nem kicsit jött össze, eredetileg az egész kontinenst láva öntötte el a végén, mindenki meghalt, majd elsüllyed világgá változott. Sokan kérték, hogy ez ne így legyen, nem azért játszottak, hogy minden hős elpusztuljon...így finomítva lett, mára pedig ez a történetszál egyáltalán nincs is benne.

1. rész: The Desolation of Karlag - Karlag Pusztítása: Főhősünk természetesen Karlag, az Alduini mester szemet vet a Halál Köveire, a kor leghatalmasabb mágikus tárgyaira. Barátja és szolgája, Talar, aki később Mal-Talarra nevezi át magát, is vele tart sötét útján, és háborút indítanak Wesnoth ellen. Triumvirátust alakítanak egy szárnyas árnnyal, aki a végső csata előtt elmenekül.
11 pálya

2. rész: The Blind Sentinel - A Vak Őrszem: Főhősünk Vormund és öccse, Wargen. Az apjuk egy északi expedíció áldozata lett, és mire a fiúk katonasorba kerültek, vészjósló északi népek törtek be Wesnothba. Fedezd fel az Éjtestvérek fajának titkait, a Vak Őrszem kilétét, és az északi népek támadásainak indítékát.
28 pálya

3. rész: The Stone of the North - Észak Köve: Főhősünk Derryus és barátja, Tresser. Két apród, a Vak Őrszem feletti diadal megünneplésén találkoztak, és együtt jelentkeztek a seregbe. Keletre kerültek, ahol nemsoká olyan erőkkel kell megbírkózniuk, amilyet még rémálmaikban sem láttak. Elszöknek, de elöljáróik nem hisznek nekik, és az őket okolják a veszteségekért. Egyetlen őrmester, Rory dönt úgy, hogy ő szeretne végére járni a történteknek, ezért társul szegődik Derryusékhoz, és a kis seregükkel megkezdődik a kutatás: ki az ellenség, és mi támad? - Mi Észak Köve? - És a hőseink közül hányan élik túl.....?
23 pálya

4. rész: The Invasion of the Western Cavalry - A Nyugati Lovasság Inváziója: A zöld szigeten is túl éltek a nyugati népek. A királyuk, első Xanthos egy hatalmas erejű fegyverrel uralta népét, amit az Ördög Kopjájának hívtak. Miután fia megölte apját és átvette a trónt, szörnyű háború tört ki. A Kopját azonban nem lehetett legyőzni. A menekülők hajókat kötöttek el, majd keletnek menekültek - egészen addig, amíg Wesnoth partjaihoz értek.
Főhősünk Aethyr, aki véletlen névrokonságban áll azzal az Aethyr-rel, aki Wesnoth Felemelkedésében játszott fontos szerepet. Vajon végrehajtja-e parancsnokai kegyetlen terveit, vagy úgy dönt, saját kezébe veszi a dolgokat?
19 pálya

5. The Fingerbone of Destiny - A Sors Ujjcsontja: Háború sokminden miatt törhet ki. Vajon kitörhet-e háború egy szörnyű hiba, egy elfelejtett szárnyas árny, egy jóslat, és egy örökség miatt? Egy örökség: egy régesrégen elbukott és halott Delevény úr ujjcsontja...
25 pálya

Újításaim
A legtöbb újítás egyedi és saját kútfőből származik, ami nem, azt jeleztem megfelelő helyeken. Vannak általános jellemvonások, és vannak olyanok, amik csak bizonyos hadjáratoknál vannak jelen.

Álatalános újítások
HOLTTESTEK: Minden egység ha meghal, egy hullát hagy maga után. Amennyiben van halál animációja, akkor az őneki megfelelő holttest marad ott, amennyiben nincs, egy általános hulla kép kerül oda. Nagy méretű pályák igen durván tudnak kinézni a csata végére.
Az 1.12-es Wesnoth verziótól fogva ehhez új macro-t írtam, ami figyelmbe veszi azt is, ha egy egységnek van északi, és déli facing-je is. Erre példa a gyíkok, és a hullát mindig abban az irányban teszi le, amilyen irányban az egység életét vesztette.

BESZÉD
A legtöbb taktikai játékban, az egységek beszélnek ha kijelölöd őket, illetve mozgatod őket. Ez a Wesnothban furcsa mód nincsen, így megoldottam. Csak az 1.12 óta működik, akkor került be a szükséges wml módosítás ami ezt lehetővé tette. Természetesen kikapcsolható funkció, ha valakit esetleg idegesítene. Freesound.org-ról szereztem hang-effekteket, de ha valaki tudna még ilyen játék-katona-hangokat készíteni, azt örömmel venném Smile
Kivétel: Karlagban nincs benne a túl sok élőholt egység miatt. Idegesítő sokáig a hörgésüket hallgatni...

Lokális újítások
Valódi távolsági egységek: Katapultok: A Vak Őrszemben tényleges távolsági harc megy végbe két várostromnál: katapultok vethetőek be. Részletesen le van írva a működési elvük, olyan mintha lépnél, de helyette a katapult odalő, és ott kő kövön nem marad...

Előléptetés
A Vak Őrszemben minden egység ranggal rendelkezik. Ezek előléptethetőek előnyökért, de ennek ára van. Az egységek lefokozhatóak, ezzel egy kevés aranyhoz juthat a játékos.
A "tech-tree" nagyon logikátlan, erre több visszajelzést kaptam, de sajnos már nem tudok vele mit kezdeni. Valóban érdekes, hogy egy egységet tábornokig léptethetsz elő, miközben te csak egy hadnagy vagy...ez ilyenre sikerült sajnos Smile

Hajócsaták
A Lovasságban, a Vak Őrszemben, és Karlagban hajóütközetek vannak. A vízi mozgást a térképen kék pöttyökkel jelöltem, míg a szárazföldit a rendes piros pötty mutatja.

Stronghold játékmód
Karlagban és Észak Kövében szerepel. Egy új játékmód, az Age of Empires III. hadjárata ihlette, ahol egy várat kellett kiéheztetni. Ez ennek a fordítottja. A játékos egy nagy erődben védekezik. Toborzni nem lehet, az arany a maradék nyersanyag, ha elfogy, vereség. Aranyat karavánokból lehet szerezni, amiket a várba kell vezetni - miközben a számítógép ostromol, és próbálja elvágni az utánpótlási útvonalakat. Ezek a pályák manuálisan átugorhatóak, bár korrekt tesztelésen és egyensúlyozáson estek át, a játékosnak megvan a joga, hogy ne tetsszen neki, és csak a hagyományos Wesnoth pályákra szorítkozzon.

Opcionális Küldetések
Karlagban és Észak Kövében szerepel. A pályákon el van dugva egy, vagy akár több nyom, amit felfedve egy bónusz küldetést teljesíthetünk egységekért, aranyért, és egyéb jutalmakért.

Játékos Értékelés
Karlagban és Észak Kövében szerepel. A játék számolja a megölt ellenségeket, veszteségeket, és teljesített bónusz küldetéseket. Ezután egy titkos Smile formula alapján ad egy rangot, és a játék végén a játékos egy hosszú szöveges értékelést kap. 10 pontot lehet összesen gyűjteni. Én magamat egy erős középhaladónak tartom, és a rekordom a 7-es értékelés. Tessék megdönteni! Smile

További
Szinte minden hadjáratban egyedi fajok és egységek, ezeknek egy része másolt, egy része nem. A sorozathoz tartozik egy Zene csomag is, itt semmi sem az enyém, de minden GPL licensz alatt lett publikálva."

 

  • Aldur a hatalmas = Aldur The Great
    (2012 - 2015)
    Wesnoth verzió: 1.12
    készítő: pintercsabi
    típus: hadjárat
    fórum: nincs
    fórum a hivatalos Wesnoth fórumon (angol): nincs

Saját hadjáratáról így szól a szerkesztő 2012 októberében:

"Aldur a "Hatalmas" Aldurról szól, aki az orkok fogságában született és nőtt fel, ám benne buzgón élt a szabadság vágy. Végig követhetjük szökését és további sorsát.
A hadjáratot már rég kezdtem el írni, mikor kisérletezni kezdtem hadjárat szerkesztés rejtelmeivel. A hadjáratnak fejben van egy történeti fonala, ám az nagyon hosszú, ezért nem holnap fogom befejezni. Nem tudom hány pálya lesz, de a történet nem lesz egyenes, lesz benne csavar. Már így is volt egy időszak kiesés, amit Jf. Tasz érdeklődése indított el. Ha van rá hangulatom akkor sokat haladok, ha nem, akkor keveset. Minden tanácsot szivesen fogadok.  Ha látsz hibát kérlek szólj. Ha egyensúly, játék nehézségi ötleteid vannak, akkor szólj, mert az egyensúlyok becslések."


Magyarra fordított kiegészítők ► mindenkori stabil verzióhoz

Hadjárat

  • Új korszak = A New Order
  • Rossz hold kelt föl = Bad Moon Rising
  • Egy hercegnő végzete = Fate of a Princess
  • Rejtélyes invázió = Invasion from the Unknown
  • Rejtelem hadjárat = Mystery Campaign
  • A pusztító fapásztorok = The Roar of the Woses
  • Elensefar felszabadítása = Saving Elensefar
  • Borstep alapítása = The Founding of Borstep
  • Út az Ismeretlenbe = To Lands Unknown
  • Istenháromság = Trinity
  • A sötét hordák = The Dark Hordes

Többjátékos korszak

  • Csáposok kora = Age of Tentacles
  • Ősi korszak = Archaic Era
  • Mágikus kor = Era of Magic

Információforrás: http://wesnoth.org/gettext/index.lang.php?lang=hu&version=branch

Megjegyzés: a hadjáratok fokozatos frissítése és a fordítók hálás munkája időben eltérhet, így lehet, hogy nem teljesen magyar egy-egy kiegészítő.

Tudnivalók a helyes magyar nyelvű szövegek megjelenítésére

A fordítás verziója (a magyar po és mo fájl) és a jelenlegi kiegészítő verziója (pot fájl) ha teljesen egyezik és a fordítás 100%-os, akkor minden rendben.

Más eset akkor fordul elő, ha a hadjáratot a szerkesztők módosították, és a szövegkönyv is módosult, ilenykor a legutolsó fordítás részben egyezik meg a legfrissebb szerkesztői verzióval. Így számos helyen a szöveg nem magyrul, hanem angolul jelenik meg.

Erre a legjobban az orvosolható, hogy mindenéppen a fordítók amikor elkezdik fordítani,  meglegyen nekik a teljes kiegészítő csomag, hogy mely verzióból fordították, így a magyarosítás 100%-os lesz, és meglesz hozzá a megfelelő kiegészítő csomag.

Az is lehetséges, hogy a fordítás nem kerül bele a kiadási verzióba. Ekkor kézileg kell ezt belerakni. Itt a leírás, mindezt hogyan is kell csinálni (hogy minden világos legyen, egy példával lesz bemutatva -- WinXP op. rendszeren):

  1. Kiválasztasz egy kiegészítőt, ami le van fordítva magyarra, a fordítási állapotot itt találod. Ez a kiegészítő legyen a Borstep alapítása (The Founding of Borstep). A játékon belül a kiegészítőtárolóból először is fel kell telepíteni. Ha kész, a játékból ki kell lépni.

  1. A fordításfájlok egy mapparendszerben vannak értelemszerűen elhelyezve. A feltelepített kiegészítőt a játék telepített mappáján belül v. a felhasználói mappában a ...\userdata\data\add-ons\ helyen van. (Felhasználói mappára vonatkozó információ itt.) Itt található a most telepített The_Founding_of_Borstep mappa. Ezen belül található egy translations mappa. Ide kerülnek a fordítások, illetve a jelenlegi esetben egy fordítás: a magyar. Mivel üres ez a mappa, így létre kell hozni két mappát egymásba: egy hu mappát, majd bele egy  LC_MESSAGES  mappát. A végeredmény a következő: The_Founding_of_Borstep\translations\hu\LC_MESSAGES\ mapparendszer.

  1. Most ebbe a mappába kell berakni a megfelelő fordításfájlt. Ehhez pedig az internetről le kell tölteni: http://wesnoth.org/gettext/index.lang.php?lang=hu&version=branch – itt található mindig a legfrissebb stabil verzióhoz tartozó magyarra fordítás állapota. A listában megtalálható a  wesnoth-The_Founding_of_Borstep  néven a magyar po fordításfájl. Ezt kell letölteni (linkre kattintás helyi menüként, majd Hivatkozás mentése más néven), és azt a nevet kell adni neki, ami a link: wesnoth-The_Founding_of_Borstep, a kiterjesztés .po legyen. A végeredmény a következő: wesnoth-The_Founding_of_Borstep.po a letöltött fájl. Ezt a fájlt kell berakni a  The_Founding_of_Borstep\translations\hu\LC_MESSAGES\  mappába.

  2. Most már helyben vagyunk, de még ezt a fájlt át kell alakítani a Wesnoth számára értelmezhető  .mo  fájllá, amihez a Poedit nevű szabad szoftverre lesz szükség. Telepítés után ezzel a programmal kell megnyitni a wesnoth-The_Founding_of_Borstep.po fájlt. A programban a Fájl menü Beállítások... menüpontnál a Szerkesztő lapon a Működés részben az első sor (.mo fájl automatikus létrehozása mentéskor) be legyen pipálva, majd klikk az Ok gombra. Ezután az eszköztáron a Mentés gombra kell kattintani: egy-néhány másodpercet tölt, majd elkészül. Ezután ez a program bezárható.

  3. Ha minden jól sikerült, akkor a The_Founding_of_Borstep\translations\hu\LC_MESSAGES\ mapparendszerben van két fájl, az egyik egy  .po , a másik egy  .mo  kiterjesztésű fájl; nevük ugyanaz. A Wesnoth az .mo  fájlt olvassa be a játék során, így a .po fájllal nem foglalkozik.

  4. És a várva várt élmény, hogy megnyissad a Wesnothot és magyar nyelven élvezd a Borstep alapítása kiegészítőt !

Ennyi. A többi kiegészítővel is hasonló módon kell eljárni.


Kapcsolódó fórumtémák