The Ravagers - új hadjárat az 1.12 szerveren - Magyarul

 

Sziasztok,

Ismét elkészült egy hadjáratom, ami már elérhető az 1.12-es wesnoth kiegészítők szerverén, The Ravagers néven.

A hivatalos wesnoth fórum linkje: https://forums.wesnoth.org/viewtopic.php?f=8&t=44930 (lényegében ez látható itt)

A történetről röviden:

Ez a hadjárat egyszerűen a bosszúról szól. Hidegvérrel kitervelt és éveken át vadászott bosszúról, amit egy weldyni sörözőbe betérő kósza mesél el. Az egész történetet az ő szemszögéből halljuk és éljük át, így a történet narrátorunk részegségi állapotának függvényében változik.

A hadjárat Északföldén játszódik, ahol ork fejedelmek váltják egymást hetente, testvér testvér ellen fordul, és a gonosz sosem alszik.

Hallgasd hát meg és éld át Dayton Blackwood, a vándor történetét, ami véren, kínkeserven, és bosszúszomjon át vezet.

Játékelemek:

  • Minden halott egység teteme a pályán marad
  • Az egységeg véreznek találat esetén (élőholtakból potyognak a csontjaik)
  • A nagyon sérült egységek vércsíkot húznak a pályán
  • Hang-szinkron a saját egységeknek kiválasztás, mozgatás, és toborzás során
  • Alkohol: minél többet iszik a narrátor, a történet annál kacifántosabbá válik
  • 3 új faj: Ravager, Sötét tünde és Északi Barbárok, valamint rengeteg extra egység a létező fajokhoz
  • Speciális ellenségek, minden ork kapitány és hadúr egyedi erősségekkel és gyengeségekkel bír
  • Speciális vezér: az elején mi választhatjuk ki a vezér hadi kiképzésének típusát

Screenshotok a hivatalos fórumon találhatóak.

Legfrisebb verzió: 1.0.17

A hadjárat 25 pálya hosszú, középhaladó nehézségi szinten lett kiegyensúlyozva, 4 különböző nehézségen, könnyűtől rémálomig.

A hadjárat most már magyarul is elérhető Smile

 

Akinek van kedve próbálja ki, bármilyen kritikát, észrevételt, megjegyzést szívesen fogadok, a játékkal és a magyar szöveggel kapcsolatban is Smile

 

WhiteWolf a wesnoth.org fórumain is (korábban napoleon)

WhiteWolf képe
WhiteWolf
Csatl.: 2007. 11. 12.

Volt, hogy én se hittem hogy befejezem, de sikerült, és a hadjárat végre magyar fordítással érhető el a kiegészítők szerveréről Smile (Letölteni továbbra is The Ravagers címen lehet)

WhiteWolf a wesnoth.org fórumain is (korábban napoleon)

WhiteWolf képe
WhiteWolf
Csatl.: 2007. 11. 12.

Ha az itt leírtak igaz szavak, akkor talán ez a legkínosabb módon figyelmen kívül hagyott magyar fejlesztés, ami valaha a fórumra került. Én nem vagyok egy nagy kedvelője az egyszemélyes wesnothnak, de ezt még én is kipróbálnám. A sors iróniája, hogy a jelenlegi gépemen nem fut a játék elfogadható sebességgel, így nekem is másokra kell hárítanom a műelemzést. Ha ez a helyzet változik, természetesen pótlom.

Mint addon-író kolléga, a prótippem az, hogy sajnos néha rugdosni kell az embereket, hogy élvezzék azt, amit egyébként is élveznének. Szóval ne érezd úgy, hogy nem ugrottad meg a lécet. Big smile

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: valamilyen bazárban, nem néztem meg elég alaposan

A bajnoki meccsek éppen csak csordogálnak, így hát próbát tettem a hadjárattal, bár nem vagyok ennek a műfajnak sem nagy kedvelője, sem szakértője. A hivatalos hadjáratokat és néhány másikat ezért egykor végigjátszottam, így merek véleményt formálni a műről.

Először a negatívumokat veszem sorra Smile

A narrátor beszédstílusa lehetne sokkal archaikusabb, mind mondatfűzésében, mind a használt kifejezések terén nekem túlságosan mai darab.

A műalkotásban (nem humoros kifejezésnek szántam, tényleg az) egyelőre több kivetnivalót nem találtam.

Igazi mestermunka, kidolgozottságában az általam ismert hadjáratok között a legelsők között van. A háttértörténet felkelti az érdeklődésünket, szeretnénk megtudni a teljes történetet. A részeges mesélő nagyszerű ötlet, a grafika teljesen új színt hoz a mára már kissé megfakult Wesnoth világba, végre vannak új hangeffektek, a zene kellemes, illik ehhez a világhoz.

A játékban megjelenő új egységek és képességek igazi élményt jelentenek. Az első két pályán kissé kótyagosan, vaktában vagdalkoztam velük. Nem ismervén erejüket és gyengeségüket kicsit nehéznek is találtam a küldetést, (pedig óvatosságból a négy nehézségi szintből csak a másodikat választottam), de a harmadik térképen a megadott időkeret fele alatt tiportam le az ork sereget.

Egyelőre eddig jutottam, ha a továbbiakban is marad ez a színvonal, akkor bátran sorolhatjuk ezt a művet a legjobb hadjáratok közé.

 

yanosz
Szerkesztő
bajnokság szervező
Csatl.: 2009. 02. 17.
Hely: itt

Az volt a gond, hogy bőven 3000 felett volt a lefordítandó stringek száma, aztán nem haladtam vele, ezért is lett ez így elfelejtve itt, de most talán majd kicsit életre kap a projekt ezen a fórumon is Smile

 

A beszédstílus maisága jöhet abból is, hogy magyarul valahogy nekem nem megy annyira az archaikus szövegalkotás. Konkrét javaslatokat szívesen fogadok, akár üzenetben is, de most egy visszajelzés alapján az angol szöveget is kicsit átírom, így következésképp a fordítás is frissülgetni fog alkalmanként Smile Ha kerül fel frissítés, arról majd jelzek itt is.

 

Az egységeket remélem hamar megismered, az alaptól sokkal komplexebb mechanikákról lesznek kis tutorialok meg tippek Smile Sok sikert a további pályákhoz Smile

WhiteWolf a wesnoth.org fórumain is (korábban napoleon)

WhiteWolf képe
WhiteWolf
Csatl.: 2007. 11. 12.

     Az itt olvasottakon fellelkesedve én is kipróbálom a hadjáratot Laughing out loud

     "...és a legjobb tulajdonságom az hogy mindkét lábam egyforma, különösen a bal." - Bakos Bernadett, 2013. december

SilverMage képe
SilverMage
Csatl.: 2015. 04. 04.
Hely: Az én tartózkodási helyem nem publikus, viszont tudom hogy TE épp hol tartózkodsz, és ezt ki tudom használni ellened.

A leírás alapján, én is hozzáláttam a hadjárathoz, általában gyorsan eldöntöm, hogy megéri az időt rászánni vagy sem. Az első pályán vagyok még csak túl, a történet már most felkeltette az érdeklődésemet. Az egységek szintén, a sötét elfek mindig is nagy kedvenceim voltak, remélem lesz lehetőségem őket is irányítani. Mivel még nem láttam bele rendesen a történetben nem akarok bővebben írni a hadjáratról, de amint jobban benne leszek, majd jelentkezem.

Nem tudom, még gondolkodom rajta...

Enin képe
Enin
Csatl.: 2007. 08. 04.

Én most tartok a 12. pályánál... nem tudom mennyi időt és energiát öltél ebbe bele de megérte mert mindenestül zseniális lett Smile (a leitatás ötlete a kedvencem). Az egyetlen javaslatom, hogy  a kaszabolós részek arányát csökkentsd legközelebb valamelyest és mondjuk valamilyen logikai/diplomáciai/építős részt (mint az egyik előzőben voltak pl az ostromgépek) lehetne betenni a helyére, mivel egy idő után kezd egy kicsit monoton lenni, hogy győzd le az ellenfél vezérét gigacsatákban. Szvsz. az újításaid közül a megfutamodós részre lehetne leginkább ráfeküdni akár még külön erát is gyártani ahol az életerő és a tp mellett van egy harmadik csík is morál néven.

mindenkori volt  Wesnoth-ügyi (korrupt) államtitkár-helyettes úr, (Knalgába száműzetettve folyó hó 32.-én)

Sahblabla képe
Sahblabla
Szerkesztő
Csatl.: 2013. 10. 26.
Hely: van hogy otthon, de van hogy nem

Emlékszem régen, ötleteltem ilyen morál mutatón xd.

NymmeL képe
NymmeL
Szerkesztő
Csatl.: 2013. 04. 14.

Enin: Ezt a poént lelövöm ha nem baj Smile A sötét tündék egyelőre nem irányíthatóak, ha kijön a Wesnoth 1.14, és portolom oda a hadjáratot, akkor be lesz vezetve egy-két gyökeres változás, amit most nem tudok megtenni mentett-játék kompatibilitási okokból, és így lesz egy új pálya is, ahol lehet majd őket irányítani. Most csak egy csonk van belőle, ha odaérsz fel fogod ismerni, melyik rész ez Smile

 

Próbálkoztam korábban komplexebb morál mechanizmusokkal, a probléma mindig az volt, hogy inkább elvett a játékból mint sem hozzátett volna. Még extrán arra figyelni, hogy az embereid egy kulcsfontosságú pozícióban megfutamodhatnak.... inkább sikerült irritálóra mint hasznosra, nem is lett sose publikálva. Ilyesmit inkább egy RPG-be vagy Survival-típusú hadjáratba tudnék elképzelni, és ott is csak az AI-ra vonatkoztatva.

Hajós pályát gondoltam még bele, de nincs igazán olyan rész ahova beleillik :/ Ha valakinek van ellenötlete, azt kíváncsian hallgatom Smile Lopakodós pályát szeretnék még egyszer csinálni, de ebbe már nem fért bele, így is durván 2 év +fordítás volt megcsinálni Smile Lehet hogy a jövőben lesz még egy kis szösszenetnyi kiegészítő, de nem biztos hogy elkészül, ha igen, abban próbálkozok majd még ilyen ötletekkel, akár a morál továbbgondolásával is.

 

Era egyébként készül / majdnem kész van, de csak annyi, hogy a hadjárat egységeivel lehet majd mint fajokkal játszani, a defaulton kívül lesz Fosztogató, Sötét Tünde, Dorestiek, Északi Barbárok, és Mocsárlakók. Sokkal bonyolultabb MP modokat egyelőre nem tudok írni, az nem igazán az én világom Smile

 

WhiteWolf a wesnoth.org fórumain is (korábban napoleon)

WhiteWolf képe
WhiteWolf
Csatl.: 2007. 11. 12.

No...

Végigjátszottam, és...

 

 

 

NAGYON TETSZETT!!!

A hadjárat maga nagyon jól elkészített, a pályák szépek

A történetről csak jókat tudok mondani (Minden spoiler nélkül nekem a Fejetlen Lovas tetszett a legjobban ;) Wink :wink:" width="19" height="19" /> )

A leitatásról kérdésem: Minden ivás után egy db gonosz tud jönni, vagy véletlenszerűen jönnek ki?

Nekem nagyon tetszett, csak ajánlani tudom

 

Esetleg a még előttem szólókhoz abban tudok kapcsolódni, hogy több diplomácia, logikai feladvány még egy kicsit feldobná. Talán több olyan interkció is vicces lenne, mint ami a végén van Wink

Legyenek inkább becsületes ellenfeleim, mintsem becsvágyóak, és nyugodtabban fogok aludni éjszakánként.
scharon képe
scharon
Szerkesztő
Csatl.: 2015. 05. 17.
Hely: Morogor

Köszi Smile

( Aki még nem tart itt, annak ez lehet minor spoiler az ivással kapcsolatban: )

Az elmélet szerint minden ivás után véletlenszerű ellenfél jön, de a játék most már, talán a 1.0.14 vagy 15 óta ,regisztrálja kik szerepeltek már, és csak a hátralévők közül választ, tehát minden pályán más lesz, de véletlenszerű. Ez volt a tapasztalat, ugye? Smile

 

A játék Wesnoth 1.14-re portolt verziójára valószínűleg a 14. pályát kicsit értelmesebb célokkal átszabom, és az gondolkozós pálya lesz, legalábbis ez a terv Smile Illetve egy új pálya biztos érkezik még bele, a 16. nem csak elmesélve lesz, hanem SPOILER SPOILER (szóltam): Narduum szemszögéből végigjátszható lesz, ez biztos, valami csak harcolósnál komplexebb várvédő mechanikával.

WhiteWolf a wesnoth.org fórumain is (korábban napoleon)

WhiteWolf képe
WhiteWolf
Csatl.: 2007. 11. 12.
Új hozzászólás