Magyar nyelvű útmutató

Kedves mindenki!

Páraknak az utóbbi időszakban már említettem, hogy elkezdtem dolgozni egy magyar nyelvű útmutatón, elsősorban 1v1 játékokhoz. Nos, ez a mai nappal elkészült, legalábbis a kezdeti verziója. Még egyáltalán nem olvastam át, így biztosan tele lesz szóismétlésekkel, de a lényeget meg lehet érteni belőle. Még tervezem bőségesen bővíteni is a közeljövőben, a későbbi verziókat majd ugyanide feltöltöm. A Tippek fejezet például egészen biztosan sokat fog növekedni.
Nem elejétől a végéig olvasásra van, bár úgy is használható. Érdemes belőle inkább kikeresni azokat a dolgokat, amelyekre kíváncsiak vagyunk.
Az útmutató tartalmazza az évek során összeszedett játékbeli tudásom jó részét és a jövőben még többet is fog. A kezdeti verziót a közelgő Nemzetközi Tornára való tekintettel töltöm fel máris, hogy minél gyorsabban tudja használni a Közösség. Csapattagoknak és tartalékembereknek különösen ajánlott olvasmány.

Szóval mindenki használja egészséggel!

CsatolmányMéret
how_to_play.odt84.17 KB

"A lion doesn't concern himself with the opinions of the sheep." - Tywin Lannister

Krogen képe
Krogen
Magyar Bajnok 2014
Magyar Bajnok 2016
Szerkesztő
Csatl.: 2012. 08. 09.
Hely: Morogor

Na igen, ez szép nagy munka volt (és időszerű is) szóval le a kalappal (már csak azért is hogy tudjam használni a kalaposmileyt)  :hat:

Én ugyan nem vagyok tapasztalt profi, de azért egész sok tapasztalatom már van, a képességeim is középjónak mondhatók, és kb minden állítással egyet tudok érteni, sőt több számomra új dolgot is mondtál. Ugyanakkor van pár amihez megjegyzést, kis korrekciót szeretnék fűzni... a nagy számok törvénye alapján a kevésbé profinak is lehet néha igaza Laughing out loud . Mindenesetre baj az új 5letek felvetéséből nem lehet.

Szóóval (igazság szerint helyenként csak átfutottam lehet te is mondtad ezeket, de jobb a kétszer mint az egyszerse) :

  • A hűségesekkel véletlenszerű ellen szerintem nem érdemes vívót venni sőt, kb semmilyen alapfelállásban sem. Felderítéshez nem elég gyors fő csapásmérőnek nem elég erős (ráadásul csak kettővel olcsóbb a huszárnál, ha jól emlékszem) . Ha már tudjuk mi az ellenség vagy épp olyan a pálya akkor lehet vmilyen sepcializált feladatra külön venni (pl gyíkok elleni védekezés egy szorosban nappal), akkor is max egy darabot. Mindnesetre kezdettől érdemes úgy kezelni mint az ellenség kémjét.
  • Még az előző felállásnál maradva: Én azt mondom mindenképpen megéri az első körben kis pálya esetén egy nehézgyalogost, nagy pálya esetén egy mágust toboroznunk hogy nehogy valami meglepetés érjen, mondjuk egy váratlan csontváztámadás.
  • A hűséges vs knalga felállásban, szerintem nagyobb szerepe van a mágusnak, 2-3 elkél belőlük főleg ha az ellenség védekezésre rendezkedett be. Mindenesetben ha "a törp a hegyen " c. csendélet fogad egész biztos nem töröd át mágus nélkül, érdemes készülni rá
  • A hűséges vs hűségesnél kidolgoztam egy taktikát ami megváltoztatva a megváltoztatandókat, mindenhova jó lehet. Szóval a lényeg az, hogy megfigyeltem, hogy a nehézgyalogos ellen egyedül a mágus vagy - kisebb mértékben - egy másik nehézgyalogos hatékony. Azaz ha kiiktajuk az ellenfél mágusait és a mi nehézgyal. száma meghaladja az övéit akkor lesz egy vagy több - lekötetlen - jó lassú kisgömbőcünk, ami mindent bedarál (jó, nem mindent de a gerincnek számító lándzsást, íjászt, vívót igen, a lovasság meg sebezni nem tud rajta sokat. Vakmerő, gyors nehézgyalogos meccset dönthet, gyakorlatilag minden felállásban a sárkányosat kivéve.

 

  •      Az orkokkal szerintem első éjjel érdemes lerohanni (de minimum második). Pontosabban lerohanást ill koncentrált támadást blöffölni, amiből ha az ellenség hibázik igazni lerohanás lesz. Hogy is van ez? Megjelensz ork közkat.-val trollal és íjásszal (sztem ezt a 3at érdemes eleinte toborozni, jó nagy számban) lehetőleg a közelharcosokat elöltartva, mondjuk alkonyatkor és az ellen be fog pánikolni, hogy "jajj ott van 5-6 hatalmas ÉPjű egység, ami mindjárt nagyon sokat fog ütni, lépjünk olajra!". Ez azért jó neked mert egész az ő falvaiig üldözöd, szerencsés esetben el is bitorolsz 2-3at egy körre, és mire kiviláglik, te visszavonulsz, ő követ de csak addigra értek el a te faluid vonaláig mire már ismét alkonyodik. És ez a három egység (különösen ha mindből min. 2 van) azért nagyon hatékony mert tud ütni, vágni, szúrni, tüzelni, egyszóval minden ellen hatékony akár - sőt ajánlott -  véletlenszerű ellen is indítható.
  • Az erős naga majdnem mindig megéri, érdemes esetleg fejleszteni is, de minimum vigyázni rá. Külön előnye a sellővel szemben, hogy barlangban, gombán, faluban és erdőben 40%os a védekezése és csak 2 lépéspontot vesz igénybe, valamint dombság-hegység viszonylatban is jobban áll. Elhúzódó háború esetén ha víz van mindenféleképpen megéri venni egyet-kettőt, nappal visszatartó ereje van.

 

  • A törp dühöngővel jelentősen le lehet rövidíteni a meccset, ha másik nem figyel. Sosem szabad elfelejteni,hogy  a játék célja az ellenfél vezérének megölése nem pedig a hadsereg elpusztítása, hűségesek esetén a dzsidás, törpökében a dühöngő alkalmas a nem túl elegáns váratlan befejezések elvégzésére.

 

  • A tündéknél szerintem bizonyos felállásokban (pl hűséges ellen) szerintem nem  nagy hiba az íjászt gerincnek tenni. magas a távolsági támadása és emellett erdőben nagyon nehezen vadászható. Ha szintetlép az mindkét választás esetén meccset dönthet.

 

  • Végezetül 3 tanács ember vs ember meccsekre (annál is inkább mert beköszöntött a nemzetközi bajnokság) : 
  • Próbálj meg megfontoltan dönteni és kihasználni a köridőd. Ez a sah-módszer aminek a lényege hogy az ellenfél kicsit elunja magát és mikor lép elront valamit Smile
  • A pszihológiai hadviselés nincs tiltva a játékszabályban amennyire emlékszem, szóval a jó ízlés határain belül szükség szerint mondhatod magadat erősebbnek vagy gyengébbnek a valóságosnál. Az ellenfél lépéseinek kommentálásával vagy a címkék variálásával is lehet befolyásolni, de ez már tényleg szürkezóna, nem biztos hogy megéri a győzelemért cserébe...
  • Légy meglepetésszerű főleg ha vesztésre állsz. Az összezavarásnál kevés jobb fegyver van, akár biztosnak tűnő buktát is el lehet vele kerülni

Kb ennyi lenne, remélem nem nagyon kontármunka Wink

 

mindenkori volt  Wesnoth-ügyi (korrupt) államtitkár-helyettes úr, (Knalgába száműzetettve folyó hó 32.-én)

Sahblabla képe
Sahblabla
Szerkesztő
Csatl.: 2013. 10. 26.
Hely: van hogy otthon, de van hogy nem

Igen, ezt elfelejtettem írni fentebb, hogy nyugodtan lehet itt kritikát írni a munkámmal kapcsolatban, akár beszélgetések/viták is kialakulhatnak.
Ó igen, és Tartalomjegyzéket is tervezek hozzáadni, valamint esetleg pár képet beszúrni.

- Egy Vívó szerintem mindig hasznos tagja a seregnek, főleg a portyázás miatt. Menekülő, kevés életes ellenfél kiiktatására kimondottan hatásás és a portyázással vissza lehet fogni például az ellenfél menekülését is. Nem annyira felállás, inkább játékosfüggő a jelenléte, de ezt írtam is. Opcionális, ha szereted használod, ha nem, hát nem.

 - A Nehézgyalogos tipikus "counterunit", főleg Élőholtak ellen. Emellet hasznos Knalgai szövetség ellenében és tükörben, a többi felállásban én nem ajánlom. Az ellenállásával meg a tűrőképességével tényleg csábító lehet, de vesztettem el már úgy meccset, hogy a nehézgyalogosaim tehetetlenül rohangáltak az orkok után, miközben azok megöltek minden mást, ami él és mozog. Ahol nincs jelentős különbség az ütés és a szúrás között, ott a Lándzsás jobban megéri, több csapása lévén az erős jellemvonás is jobban kiütközik nála. A sebzésük általában egyenlő és ezt figyelembe véve az 5 arany óriási különbség+mobilitás.

 - A Törp dühöngő főleg ott tud vezéreket leölni, ahol egyébként is hasznos. Hűségesek ellen egyedül a két mágust tudja lenyomni, de ha a játékos annyira balga, hogy a majdnem teljesen közelharci seregével hagyja a dühöngőt hozzáférni a vezéréhez, akkor amúgy is veszítene. Lázadók ellen alapból is fontos, akárcsak Élőholtaknál. Esetleg pár Északi vezért lecsaphat, de mivel általában az Északiak lesznek a támadók, a knalgaiak térfelén lesz a csata, tehát a vezér nem lesz ott. A perzsekény vezérek megint csak odavágnak közelharcban, de itt talán pár Grifflovas segítségével tényleg hatásos lehet. A Dzsidás ellenben sokkal komolyabb vezérölő potenciállal rendelkezik, főleg a gyorsasága miatt. Ezekről még talán írok a Tippek fejezetben.

 - A "törp a hegyen" ellen tényleg jó a Mágus, de valami még annál is jobb: ha kikerülöd és máshol csapsz le. Ha az egész pályát le tudják fedni, akkor túl sokáig Állóháborúztál és az már régen rossz ebben a felállásban. Ha mégis megtörténik, akkor tényleg mágusozz, nincs más választásod.

 - Nem katasztrófa Véletlenszerű ellen Mágust vagy Nehézgyalogost venni, csak annyi, hogy én nem ajánlom. Játékosfüggő. Ez viszont csak egy egységre vonatkozik, többet semmiképpen. Legfeljebb mind a kettőből egyet, de szerintem már az is túl sok "counterunit" kezdésnek. Széles vigyor terülhet szét az arcunkon, ha ilyenkor megjelenik pár élőholt. Viszont érdemes ha átgondoljuk az életünket pár perzsekény láttán.

Szerk.: Ó igen, hogy is felejthettem el a Tünde íjászt... nem nagy hiba, csak egyszerűen a Tünde harcos szerintem mindig is jobb gerincegység lesz. A Tünde íjászok túl drágák ahhoz képest, hogy milyen gyorsan le lehet őket söpörni a térképről néhány találattal.

"A lion doesn't concern himself with the opinions of the sheep." - Tywin Lannister

Krogen képe
Krogen
Magyar Bajnok 2014
Magyar Bajnok 2016
Szerkesztő
Csatl.: 2012. 08. 09.
Hely: Morogor

Elkészült a 0.2-es verzió.

Amivel többet nyújt:
 - szövegjavítások, kisebb kivágások, bővítések, átfogalmazások
 - Hűségesek vs Élőholtak: Dzsidás ** helyett *
 - Hűségesek vs Knalgai szövetség: Mágus * helyett **
 - Hűségesek vs Knalgai szövetség: Vívó ** helyett *
 - Lázadók vs Knalgai szövetség: Tünde sámánnő *** helyett **
 - Északiak vs Hűségesek: Ork íjász ** helyett ***
 - Élőholtak vs Knalgai szövetség: Eleven test * helyett -
 - Jelentősen kibővített Perzsekények vs Perzsekények meccsleírás
 - Jelentősen kibővített Tippek fejezet

CsatolmányMéret DownloadsLast Download
how_to_play_0.2.odt 87.56 KB soha

"A lion doesn't concern himself with the opinions of the sheep." - Tywin Lannister

Krogen képe
Krogen
Magyar Bajnok 2014
Magyar Bajnok 2016
Szerkesztő
Csatl.: 2012. 08. 09.
Hely: Morogor

Szép és vaskos munka, gratulálok hozzá!

Azonban senki se felejtse el, hogy az élőholtak bevallottan Krogen leggyengyébb faja, éppen ezért néhány élőholtas felállását illetően vaskos korrekciókkal élnék, különösképpen a királyhűek ellenük való játéka esetében (nekem is az élőholt a leggyengébb fajom, szóval nekem se kell hinni).

Leírom, hogy szerintem hogyan megy ez arrafelé.

Alapjában véve háromféleképpen lehet élőholttal jól toborozni random ellen, hogy le tudd rohanni az ellenfelet. Ha nem tudod első éjszaka legalább megkergetni az ellenfél egységeit, mint cica az egereket, akkor nem tekintem jónak. Ez három különféle filozófiai irányzat, már-más rövid- és hosszútávú célokkal. Ami közös bennük, hogy minimalizálják a felderítők számát (ahogy Krogen nagyon jól írta, mindkét fajtából túl sok a kettő egyszerre) és lehetőleg szerint "áldoznak" egy falut, hogy tempót nyerve több gyalog közlekedő katonával tudjon vagánykodni a védvonalakon. A hullaevők és nullás szintű táplálékaik korai toborzása pedig szinte kivétel nélkül rossz ötlet.

  1. Tömeges árnyak tanítványa, amit később beér egy baltás csontváz vagy egy szellem, ami a zászlót plántálja a falvakra. Mondjuk úgy, hogy ez a Horusi megközelítés, mert ha lúd, legyen kövér. Az elgondolás az, hogy mivel minden egység mágikus és nagyot sebez, így falvakban őrködni képtelenség és mindkét fronton tömegével szaladnak el a védők a látótávolságodból, faluelőny pipa. Ha hazarohantak anyuci kastélyába, akkor teljesítetted a másodlagos küldetést: olyan mélyre nyomtad vissza őket, hogy másnap nem tudnak érdemben kitámadni; ennek könnyen az lehet a vége, hogy az ellenfél az egész játék során csak divatbemutatót tud a faluid előtt tartani, te meg minden este támadsz. Ezzel megoldottad az élőholtak mobilitási gondjait is. A hosszútávú pozitívum az, hogy előbb-utóbb úgyis vennél legalább ennyi tanítványt, mert a legtöbb felállásban ez a gerincegység, csak a köret változik fajonként? Elffel van? Pár baltás csontváz és zombi. Törpe? Pár baltás és szellem. Ork? Egy késhegynyi szellem és egy evőkanál zombi. Perzsák? Spammeled tovább a tanítványt, és hozol egy kevés csontvázat fedezéknek. Csak emberek ellen kell masszívan felzárkódni csontokból. A koncepció nagy hátránya, hogy a második reggelen nagyon el lehet úszni, mert a falukat megtartani nem tudod, és az ő random ellen vett egységei garantáltan kétszámjegyűeket fog a tanítványokba sebezni. Ne légy mohó, ismerd fel a pillanatot, amikor kereket kell oldani.
  2. Tömeges csont, illetve egy körrel lemaradva egy tanítvány. Mostanában ElderofZion így szeret játszani. Ez lényegesen kevésbé agyatlan, és igazából én is jobban élveztem az élőholtat, amikor vagyesen hol az egyes, hol a kettes pont szerint játszottam. A stratégia az, hogy ugyebár a játék korai szakaszában még nincs az ellenfélnek ellenegysége. Ha az egész sereged csupa csont, akkor SEMMI ELLEN NINCS ellenegysége. Lehet, hogy nem tudod azonnal elvenni a falvakat, de mivel a sebzésed háromszorosa az övének, ráérsz, és ezért furcsa dolgokat művelhetsz. A magányos védőket bekerítheted és apránként lemorzsolhatod (illetve elvileg jön egy körrel lemaradva a szóló tanítvány). Ha nem hagyja, hogy bekerítsd, akkor alacsony terepre kényszerítettél valakit és ütöd őt. A cél itt nem a távolság kiépítése, hanem hogy lestrapáld a védőket, hogy ellentámadás helyett a sebeiket nyalogassák két körig, éppen ezért tömeges csontvázakkal nem a több, hanem a kevesebb falut tartalmazó oldalon kell támadni. Persze az ellenfél be fog pánikolni és elkezdi spammelni az ellenegységeket, de ez nem akkora baj, mert azok legalább lassúak, és így megszűnnek a mobilitási gondjaid. Következő estére hozz pár tanítványt (ellen-ellenegység) és mindenképpen egy zombit is. Egyre több egységnek kell osztozkodnia a magas terepen, és nem fog mindenkinek jutni. A tanítványok soha ne legyenek két oldalról támadhatóak. Folytasd a strapálást, amíg be nem indul a zombi-láncreakció. A módszer hátránya, hogy a saját faji hátrányodra játszol rá az egész mutatvánnyal a végjátékban, és ha a hírhedt ellenegységek, mint a nehézgyalog, égetőperzsa meg a parittyás pali elszaporodnak és nem indult be a zombi-láncreakció, akkor a fagyi vissza fog nyalni.
  3. Vegyes csont és tanítvány. Ez olyan értelmes arany középútnak tűnik, a fenti kettő kombinált előnyeivel és hátrányaival. A tapasztalatom az, hogy inkább csak a kombinált hátrányokat fogod észrevenni. Nincs domináns stratégia, egy ügyesen felállított védvonal miatt könnyen veszthetsz egy kört. Talán szerzel egy falut, de aztán meneküléskor a kétféle egység rendszerint elakad egymásban, és támadási felület keletkezik egy tanítványon is, meg egy csontvázon is. Ezt az ellenfél a "kockát a négyzet alakú, gömböt a kör alakú lyukba" vaslogikájával fogja honorálni. Esetleg ha mindkét oldalon sikerül falut szerezned, ezzel megosztva a védők figyelmét, és lelkiekben felkészülsz, hogy sok áldozattal fogsz dolgozni, akkor működhet, de nekem nem rokonszenves.

Lássuk, hogy ennek fényében hogy viselkednek a humanoidok.

 

A legnagyobb tárgyi tévedés, hogy továbbra is a lándzsás lenne az élőholtak ellen a gerincegység. Hála az ilyen állításoknak tudom rendszeresen felszecskázni ladderen a királyhű erőket, amikor megkapom azt a fajt, ami nélkülem is elég gyenge. Meglátásom szerint a "továbbra is kell a lándzsás" és az "élőholt veri a királyhűeket" táborok között elég komoly az átfedés.

 

Külön sorba, a nyomaték kedvéért: élőholt ellen a lándzsások ideális száma: 0. Minden más egységnek van egyéb szerepe is, és amit a lándzsás tud, azt tudja más is.

 

Rohampaci: *** Nem kell belőle több kettőnél, de amit tud, az pótolhatatlan. A denevérek 75%-át megakadályozza, hogy falulopásra akár csak gondoljon, kivégzi a sérült szellemet és csontíjászt, egy találatból gyökerestül felszámolja a zombiveszélyt, de a legfontosabb, hogy büntetlenül duplát sebez a tanítványokba. Mivel egy óvatos élőholt játékos nem ad egynél több támadási felületet az értékes tanítványokon, ezért neked azt az egyet kell maximálisan kihasználnod.

Vívó: *** Valószínűleg a rohampaci nem talál mindig duplán, és marad a tanítványnak pár életereje. Ennyit arról, hogy csak egy mezőről tudod támadni. Csontvázak ellen ez se sebez rosszabbul, mint a lándzsás. Ha az élőholt tömeges csontvázzal támad, akkor nem tudják a védőt közrefogni és vesztenek egy kört. A vívók miatt kényszerül az élőholt nappali harcokba. A fagyrezisztencia hab a tortán.

Páncélpaci: *** Sík terepen a legjobb védekező egységed, legalább három okból kifolyólag. Tanítvánnyal, aki ellen egyébként sem ér semmi a védelem, rezisztens vagy, baltás csontváz ellen dettó. Miután tankoltad a sebzést, a nyolc-kilenc lépésponttal biztosan be tudsz parkolni egy félreeső faluba gyógyulni, amit a többi egységed úgysem használna erre a célra. Továbbá kikényszeríti az ellenfelet, hogy hozzon kisebbet sebző csontíjászokat is, csökkentve ezzel az éjszakánkénti átlagosan elvesztett életpontok számát.

Nehézgyalogos: *** Ezt sem spammelni fogod, különben elveszted a mobilitás előnyét és a tanítványok az arcodra fagyasztják a mosolyt, de pár ilyen keménylegény szintén kötelező. Főleg a csontvázíjászokat fogják megkettőperkettőzni. A harcba igenis nappal fognak becsatlakozni, mert a vívók elállták a menekülés útját.

Mágus: *** Lesznek kulcspozíciók, amiket egy baltás csontváz fog védeni, ilyenkor a mágus nyit utat. Nappal bármilyen faluvédő ellen jó szívvel bevethető, még csontíjász és tanítvány ellen is, de csak ha még nem sérült a mágus és utána lovagiasan körbeállod, különben zombulás lesz a vége.

Szigonyos sellő: * Néha egész bosszantó útakadály tud lenni az élőholt számára. A fő szerepe, hogy valamikor egy támadás egy kört késsen. Egynél több aligha kell.

Íjász: * Ez legalább egy értelmes faluvédő egység. Ahogy a baltás csontvázak ellen csak a nehézgyalogos tud érdemben visszaütni, tanítvány ellen meg csak ez. Ha szívós jellemvonást kap, akkor azt meg kell becsülni.

Lándzsás: Ha ezt vettél induláskor, hát ezt vettél. Nem teljesen haszontalan, ahogy az orkok esetében sem haszontalan, ha orgyilkossal futnak bele az élőholtba... de az ork sem hoz válaszképpen még három orgyilkost, én azt mondom.

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: valamilyen bazárban, nem néztem meg elég alaposan

Na ebből szép kis beszélgetés alakulhat ki!

Annyi korrekciót tennék, hogy az Élőholtakat tartom a leggyengébb fajnak, viszont a Knalgai szövetséget tartom a saját leggyengébb fajomnak. Élőholtakkal, még ha veszítek is, sokszor érzem úgy, hogy mindent megtettem. Knalgai szövetséggel inkább tehetetlen ülök. Érzem, hogy valahol van bennük potenciál, csak valahogy nekem nem sikerül kihozni.
Jómagam ugyanakkor a Hűséges>Élőholt nézetet vallom és emellett lándzsapárti vagyok. Lehet, hogy mindenben vannak nála jobbak is, ez egyértelmű. Viszont egy jól kiegyensúlyozott egység, ami kettő kivételével minden Élőholt egységet effektíven képes sebezni, emellett csak 14 arany. A Vívót túl könnyen lecsapják a csontok, a Dzsidás meg túl drága, a Nehézgyalogost lefagyasztják a tanítványok és valaminek általában vesznie kell. Akkor legyen az a Lándzsás. Tovább bírja a Vívónál és nem jelent akkora kreditveszteséget sem. Ha nincs Lándzsásunk, akkor a seregünknek nincs olyan tagja, akit nyugodtan elveszíthetünk. Nehézgyalogosok, Mágusok, Dzsidások, még a Huszárok is nagyon drágák ahhoz, hogy több is elhulljon belőlük. Én csak egy nagyon-nagyon csontos ellenfél esetén fognám vissza a számukat drasztikusan. Azért is szeretem, mert nincs neki valamilye, ami a sereged minden más tagjának van: negatív ellenállása. Tehát amellett, hogy olcsó, van hp-ja bőséggel, a csontok kivételével mindennek odavág, az ellenfél nem tudja rajta még jobban felturbózni az amúgy is magas sebzését. Ritkán lesz olyan suta az ellenfél, hogy ki lehessen hozni a dolgokat úgy, hogy semmidet ne érje el semmivel, ami effektív ellene, legalábbis akkor, ha csupa 20 arany körüli egységed van. A Lándzsás, amellett, hogy occsó, esetleg ellenálló is, jó védelmen, jó pozícióban, még ha valószínűleg bele is pusztul a kalandba, képes elnyelni az ellenfél óriási sebzését. És ez az, amire az ellenfélnek nincs egysége. Mégis milyen élőholtat állíthatnánk ki nappal nyugodt szívvel a Nehézgyalogok és a Mágusok elé? Amellett, hogy a felderítőseregük (lovasság vs denevérek és szellemek) erősebb az élőholtakénál, a Hűségesek ebben jobbak ezen felállásban.
Azt esetleg belátom, hogy rossz ötlet volt a Dzsidást egyre lecsillagozni, a következő verzióban valószínűleg visszaállítom kettőre. A Lándzsást háromról talán leviszem kettőre, de annál kevesebbre egyszerűen nem visz rá a lélek, még ezen is sokat fogok rágódni. Gerincként egyedül a Huszár helyettesítheti talán.
Íjászt viszont ne vegyetek Élőholtak ellen. Tényleg, ne. Hiába üt vissza a tanítványnak éjjel, ahogyan azt Horus is megmondta, ha jól eléred őket, a közelharci egységeiddel már kivégzed. Más előnye nincs. És az Élőholtak seregének minden tagja le fogja nyomni az Íjászaidat. A hőn szeretett Lándzsás jóval strapabíróbb és egy az áruk.

"A lion doesn't concern himself with the opinions of the sheep." - Tywin Lannister

Krogen képe
Krogen
Magyar Bajnok 2014
Magyar Bajnok 2016
Szerkesztő
Csatl.: 2012. 08. 09.
Hely: Morogor

Elkészült a 0.3-as verzió.
Változtatások:
 - Jelentéktelen alakítások a szövegen
 - Címoldal
 - Oldalszámozás
 - a "Speciális pályák" megszűnt önálló fejezetnek lenni, ehelyett beolvadt a Tippek fejezetbe, így átkerült a dokumentum végére
 - Dzsidás vs Élőholtak, * helyett **
 - Lándzsás vs Élőholtak, *** helyett **

Következő verziókban tervezett változtatások:
 - Tartalomjegyzék
 - Tippek fejezet további bővítése
 - Alternatív stratégiák fejezet

CsatolmányMéret DownloadsLast Download
how_to_play_0.3.odt 71.12 KB soha

"A lion doesn't concern himself with the opinions of the sheep." - Tywin Lannister

Krogen képe
Krogen
Magyar Bajnok 2014
Magyar Bajnok 2016
Szerkesztő
Csatl.: 2012. 08. 09.
Hely: Morogor

Elkészült a 0.4-es verzió.
Változtatások:
 - Tartalomjegyzék

Csak egy bővítés történt, az viszont annál fontosabb. Így már akár meccs közben is, amikor meglátjuk, mivel van az ellenfél, gyorsan kikereshetjük az adott felállást.

CsatolmányMéret DownloadsLast Download
how_to_play_0.4.odt 71.86 KB soha

"A lion doesn't concern himself with the opinions of the sheep." - Tywin Lannister

Krogen képe
Krogen
Magyar Bajnok 2014
Magyar Bajnok 2016
Szerkesztő
Csatl.: 2012. 08. 09.
Hely: Morogor

Útmutató a pályakészítéshez, Horus és Enin módra, mostantól közkincs. Elvileg 2v2 pályákról volt szó, de használható szinte bármilyenhez. A visszajátszás megtekintéséhez 1.10-es verzió szükséges.

CsatolmányMéret DownloadsLast Download
editor_tananyag.gz 10.42 KB soha

"A lion doesn't concern himself with the opinions of the sheep." - Tywin Lannister

Krogen képe
Krogen
Magyar Bajnok 2014
Magyar Bajnok 2016
Szerkesztő
Csatl.: 2012. 08. 09.
Hely: Morogor

     Pont ezt akartam valakitől elkérni, köszönöm! Big smile

     Ha beírom ide azt az aláírást amit szeretnék, megbolondul a fórum, úgyhogy ezt megúsztátok XD                     

SilverMage képe
SilverMage
Csatl.: 2015. 04. 04.
Hely: Az én tartózkodási helyem nem publikus, viszont tudom hogy TE épp hol tartózkodsz, és ezt ki tudom használni ellened.

És mostantól SilverMage is ért a mágiához. Smile

Azért a jövőben szeretném még ezt az anygot bővíteni, vannak még izgalmas témák a pályakészítésen belül.

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: valamilyen bazárban, nem néztem meg elég alaposan

     Még nem ért, mert csak ma tudta letölteni Laughing out loud

     Ha beírom ide azt az aláírást amit szeretnék, megbolondul a fórum, úgyhogy ezt megúsztátok XD                     

SilverMage képe
SilverMage
Csatl.: 2015. 04. 04.
Hely: Az én tartózkodási helyem nem publikus, viszont tudom hogy TE épp hol tartózkodsz, és ezt ki tudom használni ellened.

Hosszú szünet után elkészítettem a következő verziót. Elég nagy változások voltak. A Törp harcos esetében például minden felállásban felülbíráltam a korábbi nézetemet.

Szóval a 0.5-ös verzió tartalmazza:
 - Szövegjavítások, átírások és bővítések
 - Eleven test vs Knalgai szövetség, - helyett *
 - Sellő vadász vs Északiak, ** helyett *
 - Mágus vs Knalgai szövetség, ** helyett *** (el sem tudom képzelni, az első verzióban hogy adhattam erre egy csillagot)
 - Hullarabló vs Knalgai szövetség, ** helyett *
 - Törp harcos vs Hűségesek, *** helyett **
 - Törp harcos vs Lázadók, ** helyett ***
 - Törp harcos vs Északiak, *** helyett **
 - Törp harcos vs Élőholtak, ** helyett ***
 - Törp harcos vs Perzsekények, ** helyett *
 - Törp mennydörgő vs Északiak, ** helyett ***

A jövőben egy nagy megfogalmazási és hibajavítási változtatást tervezek.

CsatolmányMéret DownloadsLast Download
how_to_play_0.5.odt 71.99 KB soha

"A lion doesn't concern himself with the opinions of the sheep." - Tywin Lannister

Krogen képe
Krogen
Magyar Bajnok 2014
Magyar Bajnok 2016
Szerkesztő
Csatl.: 2012. 08. 09.
Hely: Morogor

Ezek szerint valamikor potyi sikeresen meggyőzött azon teóriámról, hogy északi ellen mennydörgőket kell venni a megmérgeződés kiküszöbölése érdekében. Üdv az elit klubban! Beer

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: valamilyen bazárban, nem néztem meg elég alaposan
Új hozzászólás