[LEZÁRVA] kfki PYR Stratégiai Kerekasztal

16 válasz [Utolsó beküldés]

Figyelem!

Az alább olvasható információk nem időszerűek, hiszen az első szárnypróbálgatások óta rengeteg minden megváltozott, többek között az éra neve is. A fejlődési menet szemléltetésére azonban lezárva továbbra is megmarad ez a téma - afféle múzeumként.

Ide kerülhet mindennemű olyan hozzászólás az éráról, ami más témában nem fért el. Megvitathatjátok az egységek összeválogatásának stratégiáját, kitudakolhatjátok, mik manapság a divatos koncepciók, hogyan érdemes velük játszani, vagy éppen segítséget kérhettek az összköltség száz alá tornászásához... stb.

Ugyancsak innen értesülhettek a frissítésekről!

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

Egy rendkívüli módosítást eszközöltem a két napja elkövetett érában. A változások az alábbiak november 15.-én:

Új extended csapat: Kele
Módosított standard csapat: yanosz2
A Dust Devil ára 22-re emelkedett
A Merman Initiate ára 16-ra emelkedett
A Noble Youth ára 9-re csökkent

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

Változások az extended érában november 21.-én:

Új extended csapat: Rettenetes Bloodszipoly
Új standard csapat: Kele
Módosított extended csapat: Nemesis Fun
A Dust Devil ára 23-ra emelkedett
A Giant Scorpion ára 19-re csökkent

Hibajavítás:
A Dust Devil konfigurációs fájljában elírás volt, mostantól működik.
A Peasant default változata szerepelt az extendedes helyett az Encountered Units listán.

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

Egy igencsak hosszas kényszerpihenő után újra nekiláttam frissíteni az extended-et. Rengeteg egységnek változtattam meg kismértékben az árát, erről listát legfeljebb később írok. Az áraknak megfelelően a csapataimban is kicserélődött 1-1 egység.

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

Ismeretes az egységválasztós érának a problémája, miszerint az egységeket nem külön-külön egyensúlyozták ki a játékban, hanem csak a fajokat a másik faj ellen (azt is úgy ahogy).
A célom, hogy csupán az egységek árainak átalakításával használhatóvá tegyem mind a 42-t.
Íme a jelenlegi lista. Kérem a hozzáértőket, hogy véleményezzék! A legnagyobb dilemmát a két csontváz okozta számomra, ezért különösen azokra kérek teóriákat, miért és mennyi legyen, ha nem ennyi.

Bowman - 13
Cavalryman - 18
Dark Adept - 16
Drake Burner - 20
Drake Clasher - 19
Drake Fighter - 17
Drake Glider - 17
Dwarvish Fighter - 16
Dwarvish Guardsman - 19
Dwarvish Thunderer - 17
Dwarvish Ulfserker - 19
Elvish Archer - 16
Elvish Fighter - 14
Elvish Scout - 18
Elvish Shaman - 15
Fencer - 15
Footpad - 14
Ghost - 19
Ghoul - 16
Goblin Spearman - 9
Gryphon Rider - 24
Heavy Infantryman - 18
Horseman - 23
Mage - 17
Merman Fighter - 14
Merman Hunter - 14
Naga Fighter - 14
Orcish Archer - 14
Orcish Assassin - 17
Orcish Grunt - 12
Poacher - 13
Thief - 13
Saurian Augur - 16
Saurian Skirmisher - 15
Skeleton - 15
Skeleton Archer - 14
Spearman - 14
Troll Whelp - 14
Vampire Bat - 13
Walking Corpse - 9
Wolf Rider - 16
Wose - 21

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

a fa ára miért lett ilyen magas?Smile

fakivaki képe
fakivaki
Csatl.: 2006. 08. 29.

fakivaki wrote:
a fa ára miért lett ilyen magas?Smile

Mert a default játék nagyon alulértékelte a regenerálódó dögöket, részint azért, hogy az elfeket és az északiakat egy kicsit erősebbé tegye. A regeneráció rendkívül erős képesség, főleg egy eleve sok HP-s és rezisztens lényen, aránytalan, ha a troll kölyök csak 1 arannyal drágább az ork hentesnél.
A rege fokozottan értékes ráadásul egységválasztós érában: bevédi azokat a gyilkos kombinációkat, amiket a következő körödben ellentámadásból az ellenfélre tudsz zúdítani. A kulcsegységeidhez nem fér hozzá teljesen, ha félig azokra, félig a regenerálódókra osztja a sebzést, akkor a regeneráció halhatatlanná teszi, ha a regés egységet ütik nullára, akkor köv. körben DA/lovas/tolvaj/zombi, vagy ami csak mögötte volt.
A fa pedig olyan jó 7 arannyal erősebb, mint a troll suhanc.
Remélem kimerítő voltam.

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

hát jó,de tűz ellen nem sokat ér..az orkoknak ott az ijász,az embereknek és elfeknek a mágus..a sárkányokról meg inkább ne kelljen semmit se mondanom:DAz élőholtaknak igaz hogy nincs,de a törpök meg egyszerűen kivágják a fát.Szerintem picit magas az ára.Az északiaknál sztem rendben van

fakivaki képe
fakivaki
Csatl.: 2006. 08. 29.

fakivaki wrote:
hát jó,de tűz ellen nem sokat ér..az orkoknak ott az ijász,az embereknek és elfeknek a mágus..a sárkányokról meg inkább ne kelljen semmit se mondanom:DAz élőholtaknak igaz hogy nincs,de a törpök meg egyszerűen kivágják a fát.Szerintem picit magas az ára.Az északiaknál sztem rendben van

A szövegértés mindig hasznos képesség. :?

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

Az előbbi lista egy képlet alapján készült, amelyet most nem részleteznék, mivel igen bonyolult lett. Azokat kivettem, amelyeket nem célszerű változtatni a képlet eredményei ellenére, mivel az a hsználhatóságot nem veszi bele. Most pedig indokolnám, mint ahogy azt korábban igértem.
Dark Adept - 17 - 16 aranyért nagyon brutális egység, már túl jó ahhoz hogy ilyen olcsó legyen.
Drake Burner - 18 - a 30 és 40 %ok és a gyatra ellenállások miatt, az életpontjai száma nagy, de ennek ellenére könnyen leüthető
Dwarvish Ulfserker - 18 - 19 arany talán túl sok érte, távolságival történő gyengítés után könnyen leüthető közelharcban is, mivel a védekezése elé gyatra, ezért még a harcvonal mögött vagyunk kénytelenek tartani
Elvish Archer - 15 - 17 arany szerintem sok egy olyan egységért, aminek ilyen kevés HP-ja van, igaz, hogy nagyot sebez, de ha csak 15 aranyba kerül akkor képes versenyt tartani a DA-kkal
Elvish Fighter - 15 - az 5-4es sebzés már magában indokolja az egy aranyas drágítást, mindezek mellett még jó távolsági kontrával rendelkezik
Fencer - 14 - gyatra az ellenállása és kevés a hp-ja, footpaddal összehasonlítva még azonos árban is kétséges, hogy tudja e azt a szintet hozni mitn a footpad
Heavy Infantryman - 17 - ennyi arany mellett már megérheti tartani főleg a DA-k ellen lehet hasznos, feltéve ha a DA-k 17 aranyba kerülnek
Mage - 17 - megérdemli hogy a da-val azonos aranyba kerüljön, hiszen a DA-hoz képest sokkal több XP-kel a szintlépéshez, 4-el kevesebb életpontja van, tény hogy van egy 5-1es közelharci sebzése, de ezzel cask a 1-2-3-4-5 életpontos szintlépő egységeket tudja távoltartani
Orcish Assassin - 16 - könnyen leüthető egység 17 aranyhoz képest
Orcish Grunt - 14 - 12 aranynál azért többet ér ez az egység, jó a közelharca, sok az élete, van elég lépéspontja és -%a sincs
Thief - 14 - 13 arany talán egy kicsit kevés egy ilyen jó védekezéssel rendelkező egységért, igaz hogy kevés az élete, de jól használva sokkal többet ér mint 13 arany
Spearman - 15 - a 14 aranyos grunthoz képest eggyel többet sebez, van első ütése és még egy gyenge távolságia is
Troll Whelp - 15 - a grunthoz képest kicsit több élete van, regenerálódik, gyakran vakmerő és jó a közelharca is
Vampire Bat - 14 - 0ás szintű egységhez képest elég nehezen leüthető, sokat lép és igen idegesítő tud lenni, valamint nem kér aranyat

Nermal

nermal93 képe
nermal93
Csatl.: 2007. 12. 28.
Hely: Józsai Kisserdő

nermal93 wrote:
Javaslati lista:
...

Nagyon fals számok, mindenféle indoklás nélkül, így igazából nem is tudom őket szakszerűen megcáfolni. Kértem, hogy írd le, mi alapján jött ki, és akkor én is írok bővebben.

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

nermal93 wrote:
Az előbbi lista egy képlet alapján készült, amelyet most nem részleteznék, mivel igen bonyolult lett. Azokat kivettem, amelyeket nem célszerű változtatni a képlet eredményei ellenére, mivel az a hsználhatóságot nem veszi bele. Most pedig indokolnám, mint ahogy azt korábban igértem.
Dark Adept - 17 - 16 aranyért nagyon brutális egység, már túl jó ahhoz hogy ilyen olcsó legyen.
Drake Burner - 18 - a 30 és 40 %ok és a gyatra ellenállások miatt, az életpontjai száma nagy, de ennek ellenére könnyen leüthető
Dwarvish Ulfserker - 18 - 19 arany talán túl sok érte, távolságival történő gyengítés után könnyen leüthető közelharcban is, mivel a védekezése elé gyatra, ezért még a harcvonal mögött vagyunk kénytelenek tartani
Elvish Archer - 15 - 17 arany szerintem sok egy olyan egységért, aminek ilyen kevés HP-ja van, igaz, hogy nagyot sebez, de ha csak 15 aranyba kerül akkor képes versenyt tartani a DA-kkal
Elvish Fighter - 15 - az 5-4es sebzés már magában indokolja az egy aranyas drágítást, mindezek mellett még jó távolsági kontrával rendelkezik
Fencer - 14 - gyatra az ellenállása és kevés a hp-ja, footpaddal összehasonlítva még azonos árban is kétséges, hogy tudja e azt a szintet hozni mitn a footpad
Heavy Infantryman - 17 - ennyi arany mellett már megérheti tartani főleg a DA-k ellen lehet hasznos, feltéve ha a DA-k 17 aranyba kerülnek
Mage - 17 - megérdemli hogy a da-val azonos aranyba kerüljön, hiszen a DA-hoz képest sokkal több XP-kel a szintlépéshez, 4-el kevesebb életpontja van, tény hogy van egy 5-1es közelharci sebzése, de ezzel cask a 1-2-3-4-5 életpontos szintlépő egységeket tudja távoltartani
Orcish Assassin - 16 - könnyen leüthető egység 17 aranyhoz képest
Orcish Grunt - 14 - 12 aranynál azért többet ér ez az egység, jó a közelharca, sok az élete, van elég lépéspontja és -%a sincs
Thief - 14 - 13 arany talán egy kicsit kevés egy ilyen jó védekezéssel rendelkező egységért, igaz hogy kevés az élete, de jól használva sokkal többet ér mint 13 arany
Spearman - 15 - a 14 aranyos grunthoz képest eggyel többet sebez, van első ütése és még egy gyenge távolságia is
Troll Whelp - 15 - a grunthoz képest kicsit több élete van, regenerálódik, gyakran vakmerő és jó a közelharca is
Vampire Bat - 14 - 0ás szintű egységhez képest elég nehezen leüthető, sokat lép és igen idegesítő tud lenni, valamint nem kér aranyat

Nos, ahogy ígértem, az indoklás.

Bowman - vö. Mage 17-ért.
Dark Adept - És még engem bántanak, hogy a népszerű egységeket drágítom felfelé, és a határ a csillagos ég... a DA 16, és azért volt akkora nagy szám, mert olcsó mágus volt, ami nagy sebzéssel majdnem mindent megoldott. Valójában már akkor is sokan használták helyette az Augurt. Szerintem ha valamit drágítani kell, az inkább az SA, mert -6 életért, -5 sebzésért, gyenge rezisztekért és 3 egységgel szembeni gyengeségért cserébe közelharcot, gyógyítást, dombon-homokon mozgást és gyors szintlépést kap... (azt hiszem fogom is, ezek sokkal nagyobb előnyök, mint a hátrányok)
Drake Burner - Egyáltalán nem üthető le könnyen, és a közelharci támadása (14) se minden jelentőség nélküli.
Dwarvish Ulfserker - Azért kéne olcsóbbnak lennie, mert a harcvonalak mögött kell tartani?? A 19 egy bevált ár, bár a taktikai húzóereje miatt nem kizárt, hogy drágul.
Elvish Archer - Ez bolygat engem is, mert inkább csak 15,5... de inkább legyen speciálisabb választás, minthogy 15-ért uralja a mezőnyt az íjászok között.
Elvish Fighter - "az 5-4es sebzés már magában indokolja az egy aranyas drágítást" Na ennek semmi értelme.
Fencer - Szerintem téged még nem skirmish-eltek le eleget. Vajmi kevés köze van a Footpad-hez.
Heavy Infantryman - megint a DA-lufi túlfújása
Mage - Egy arannyal jobb, mint a DA. Ismét a lufi-effektus. Aki megfejti, hogy a "de ezzel cask a 1-2-3-4-5 életpontos szintlépő egységeket tudja távoltartani" mit jelent, ingyen sört/csokit kap tőlem.
Orcish Assassin - Leütni? Lekapcsol minimum 2 egységet támadáskor. Ha a bemérgezettek ottmaradnak, meghalnak (persze csak legutoljára), ha elmennek gyógyulni, akkor is gyakran sebződnek 16-ot, plusz egyszer kiesik nekik egy gyógyulás, az 24 hp. Közben meg megcsinálom az áttörést és falut szerzek. a pyr játék épphogy a spec képességek fokozott veszélyességéről szól, mert tökéletesen hozzá lehet idomítani a csapat többi részét is.
Orcish Grunt - ha a Grunt is 14 meg a Fencer is 14, én vívókból raknék sorfalat...
Thief - a védekezés értékét nagyban csökkentik a mínusz rezisztek. Ha nem tudsz vele lépten-nyomon hátbaszúrni, akkor egy Grunttal többre mentél volna.
Spearman - "grunthoz képest eggyel többet sebez" Legalább hülyeségeket nem kéne összehordani, ha meg akarsz győzni valamiről...
Troll Whelp - "gyakran vakmerő és jó a közelharca is" He???
Vampire Bat - ...és ha becserkészik, akkor pénz=kuka. Egy jó játékos vigyáz a faluira eléggé. Ha lop egy falut, és köv körben megölik a védők, de még nem tudják visszafoglalni, akkor az 15 arany előny, azaz nyertél 2-t. Már ezt sem egyszerű véghezvinni, és a nyereség se túl nagy. Ha visszafoglalják 2. próbálkozásra, akkor az 9 arany előny, tehát 4 arany veszteség. Drágítva a denevért a nyereség minimalizálódik...

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

nermal:
Írtad, hogy képlettel, próbáltad meg behatárolni az egységek árát. A saját hozzászólásodban is bevallottad, hogy egyes helyeken irreális érték jött ki, és ezeket figyelmen kívül hagytad. Szóval megkérdezhetném, hogy akkor a többi eredmény egy rossz képlettel mennyire helytálló.

A képlet több szempontból is egy fals dolog, ezért én nem így gondolkoztam az áraknál.
A legnagyobb gond, hogy nullához képest számol, miközben 0 nem létezik, mint egység. Nincsen 0 hp-s, 0-t mozgó, 0-t ütő lény, amihez képest a 6 hp-s, 0-t ütő lény, 0 mozgással ér egy aranyat.
Vagy egy még szemléletesebb példa:

Agresszív bárányfelhő
4 hp, 1 mozgáspont mindenütt, 10%-os védelem mindenütt, de 7-5-ös közelharci zúzótámadás.
Képlettel bizonyára egy viszonylag drága egységet kapnánk a magas sebzése miatt.

A másik probléma, hogy a képlet nem képes feldolgozni a szinergikus hatásokat. Pl. egy pár hp-s, regenerálódó lény és egy troll suhanc között csak a hp-különbséget "érzékeli". Azzal sincs tisztában, hogy egy nagy mágikus támadásban erősebb az a tény, hogy mágikus, mint egy pici mágikusat sebző lény esetén. Vagy mit kezd a képlet egy 2-1-es, távolsági berzerk támadással?

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

Ha nem használható ötleteket írtam le, akkor beismerem, hogy hülyeséget írtam, DE ettől miért kell ilyen lekezelően és nagyképűen viselkedned velem szemben? Pusztán segítő szándék vezérelt, szóval nem értem, ezt a lehordást mivel érdemeltem ki?

Olyan képlet alapján dolgoztam, amit te nem ismersz, de ennek ellenére leszólod. Fogalmad sincs, hogy hogyan számoltam, de ennek ellenére rossznak tartod. Ha már ilyen téveszmékben élsz, felvilágosítalak: A képlet tartalmazta a speciális képességeket is, mint például az általad említett dühöngést, regenerálódást és a mágikus támadást is. Ezt nem tudom miért gondolod így. A képletekkel vagy a velem szembeni előítéleteid miatt? Nekem van egy sejtésem, mivel nem ez lenne az első eset.

A velem szembeni teljes ellenállás miatt, azonban minden további próbálkozásom eredménytelen lesz ebben a témában, kár is lenne rá a saját és te idődet pazarolni. Ebből logikusan következik az, hogy a képletet nem fogom közölni, még akkor se, ha működőképes, mivel az már a születése előtt halálra van ítélve részedről.

Továbbá, ha nem vagy nyitott az ötletekre, akkor ne nyiss neki topic-ot. Valamint, ha meg minden ötlet hülyeség, ami nem egyezik a te elképzeléseiddel, akkor ez a topic teljes mértékig csak azt a látszatot szolgálja, hogy nem egyedül irányod ezt az egész dolgot. Irányítsd egyedül, engem nem zavar. De van értelme egy olyan kerekasztalnak, ahol egy ember ül?

Ezentúl a témát lezártnak tekintem részemről, a teljes mértékű ellenállásod, és lekezelő stílusod miatt. Ha ezzel ez volt a célod akkor örülhetsz, mert elérted.
Legjobb lesz, ha én ebben a témában nem szólok hozzá, mivel látjuk, hogy a segítő szándékom mivel végződött. Tekintve, hogy nagymértékű tapasztalataidhoz képest én labdába se rúgok, úgyhogy elfogadom, hogy hülyeséget írtam, még akkor is, ha nem az, nekem mindegy, de a stílusoddal akkor sem értek egyet.

Nermal

nermal93 képe
nermal93
Csatl.: 2007. 12. 28.
Hely: Józsai Kisserdő

Na menet megáll.

A hozzászólásomban a spearman-nél mondtam, hogy hülyeséget beszélsz. Azt hiszem ez lehetett az, ami kiborított. Nem akartam kiírni még a magyarázatot is, úgy éreztem, a kiidézett szövegrész elég beszédes lesz, hogy mi lehet a probléma. Ugyanis azt írtad, hogy eggyel nagyobb a Spearman sebzése, mint a Gruntnak. Namost 9 x 2 = 18, és 7 x 3 = 21.
Ez nem elméleti kérdés, ami miatt én, a profi játékos valami felsőbbrendű entitásként kiröhöghetnélek amiért nem értesz a játékhoz, hanem azt tükrözi, hogy figyelmetlen voltál, az egységek egy igen fontos tulajdonságát tévesen állapítottad meg, és ez megkérdőjelezi az állításaid hitelességét.

Voltak olyan mondataid is, aminek tényleg se füle, se farka. Elolvashatja más is, és ugyanaz lesz a véleménye. Pl. Mage, hogy "1-5 életpontos szintlépő egységek távol tartása"... mert akkor most... az életpont mozgáspont akart lenni? Vagy a szintet lépni akaró 5 ép-s lényeket akarod megoldani, mielőtt túl késő lenne? Tényleg még csak nem is sejtem mi lett volna a mondat értelme.

A troll mondjuk most leesett, hogy "vakmerő" tulajdonságot kap. Elnézésed, ebben sötét voltam (nem magyarul játszom). Viszont akkor visszakérdeznék, hogy miért jó, ha a troll vakmerő lesz? Erre lettem volna kíváncsi, amikor indoklást kértem. És nem is arra, hogy mit jelent a vakmerőség játéktechnikailag, hanem hogy mitől lesz ez egy trollnak előnyére? Viszont ami biztos, hogy egy 7-2-es közelharci támadás egy közelharcosnak semmiképp se nagy, hisz a Drake Burner-nek is ekkora a másodlagos támadása. (az északiaknak nincs nagyot sebző egyes szintűjük, ez az egyik fő problémájuk)

A második hozzászólásom meg már nem is értelmezted rendesen (gondolom az indulatoktól), de nem azt mondtam, hogy biztos nincs benne a képletben a mágikus támadás és a hasonlók, hanem azt, hogy vannak bizonyos momentumok, amik miatt képtelenség kiszámolni az egységek árát ilyen módszerrel.

Ami a megbeszélés "kerekségét" illeti, a pyr-t játszók közül jópár javaslatot kaptam, ezek közül több meg is valósult. Csupán nem itt keresnek meg vele, hanem személyesen. Úgyhogy félreértés ne essék, a tökéletestől meg talán messze vagyok. Lám pár órája állapítottam meg, hogy ez az Augur nem fog stimmelni... ha ezt bárki felfedezte volna, akkor már rég 17 lehetne. Hogy néhány korábbi, vaskosabb tévedésem meg se említem. Volt olyan is, láttam be csúf hibákat eleget...

Végezetül elnézést, ha úgy érzed, ezzel én vérig sértettelek, mert szándékomban nem állt. A stílusom csípős, de aki ismer, az tudja, hogy arcoskodni nem szoktam, csak ha nagyon megérdemli és nem lát már a saját fejétől. Aki kér, annak pedig segítek, mert nem magamnak tartogatom az összes tapasztalatomat. Veled is játszottam elffel élőholt ellen, hogy mutassak egy jó stratégiát. Sőt, az igazság az, hogy azért akartam, hogy márpedig írd le ide a véleményedet, hogy rámutassak, hogy mit értesz benne félre és tanulj belőle. Hidd el, hogy nem azért, hogy élvezkedhessek a felsőbbrendűségemen.

Haragot tartani kár, mert nekem se szokásom.

Horus voltam.

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

A Spearman kontra Troll ügyben hozzáfűzném, hogy az egy egyszerű hiba volt, felcseréltem, eggyel többszört akartam írni, de reméltem, hogy ez leesik, és nem gondolják rólam, hogy tényleg azt hiszem, hogy a 7 nagyobb mint a 8.
A másik, hogy lehet, hogy nem voltam teljesen világos, én tudtam értelmezni, amit leírtam, de úgy látszik, nem mindenki számára ilyen egyértelmű. Valószínűleg miattam...
A Troll 7-2 sebzése tényleg nem nagy, de nem is elhanyagolható, erre próbáltam rámutatni. Valamint ha megnézzük, mint jelent a vakmerőség szerintem az egy pozitív tulajdonság.
( Nem tudom, hogy a korábbi segítségnyújtás most, hogy jött ide )
Indulatoktól és a személyeskedéstől is tartózkadtam eddig is, és továbbra is így fogok cselekedni.
A bocsánatkérését elfogadom,

üdv

nermal

Nermal

nermal93 képe
nermal93
Csatl.: 2007. 12. 28.
Hely: Józsai Kisserdő

Félek megint csak jár a szám, de Horusnak igaza van.
Mondod hogy a tolvaj a védekezése miatt érne még egy aranyat. Egy grunt(például) elég lassú, tehát egy tolvaj könnyűszerrel bekeríthetné(Na persze nyilván nem mozdul ki a védelemben elfoglalt helyéről, de ha rossz a védelem...). De mi garantálja, hogy van olyan hexa a grunt mellett ami jó hely, és az átellenes oldalról oda tud juttatni egy másik egységet(vagy esetleg már ott van egy)? Mellesleg elég kezdő játékosnak kell ahhoz lennie, hogy a különböző frontokra ne rakjon legalább egy felderítőt(aki alapból nem választ felderítőt, az hülye), tehát nem támadhatsz meglepetésből. De ha nincs felderítő sem, senki nem hagy egy távolsági támadás nélküli egységet egyedül ilyen védekezéssel. Valami tuti hogy védi még azt a gruntot. Csak lehet, hogy nem látod, mert neked sincs felderítőd. Tehát a védekezése messze nem olyan nagy előny, pláne a jelenlegi randommal. Ha meg a grunt tulajdonosa támad először? ha feltételezzük hogy az illető ismeri a tolvajt, és a felderítőivel (ha nincs, hülye) kikémlelte hogy neked ilyen van, erre felkészül, nem fogja hagyni, hogy akár egy újonnan toborzott tolvaj, akinek nem ismeri a pontos helyét, se támadhasson hátba valamit. (lásd: Meccseim Rudanar ellen.) Röviden lófüttyöt ér a nagy védelme ha nincs lehetősége valakit hátbavágni olyan helyről, ahol tényleg jó a védelme. Ezt az előnyével vagy nem foglalkozol, és támadsz amint lehet és értelme van, vagy vársz napestig egy szerencsés helyzetre, teszem azt, hogy áttöröd az ellen védelmét, de ez egyrészt a legritkábban sikerül, mivel a legfelkészültebb támadás (az úgyszólván nemlétező) is lepattanhat egy jó védelmi vonalról(félreértés ne essék: ilyenre képtelen vagyok Smile), másrészt ez sem garantál jól védhető területekkel körbevett célpontot.

Azután, a troll. Azért jó a troll, mert lehet vakmerő, és jó a közelharca? Ennyi erővel minden tündét és törpét megtoldhatnánk pár arannyal mert van egy extra lehetséges tulajdonságuk, a DA-t meg leárazhatnánk, mert nem lehet "erős"(tudjátok hogy értem). A tünde, a törp, és a lándzsás támadása jobb, csak azért egyenértékű ezekkel, mert regenerálódik.

A lándzsást pedig, nem számít milyen erős a közelharca, ugyanolyan könnyen leszedik az íjászok akik nem ijednek be a 7-1-es távolságijától, ahogy gondolom téged se tartana vissza a tünde íjász kardja, vagy az orvvadász gyíklesője. Ha meg nincs íjász, ez van, ha egy közelharcos ellen veted be a lándzsást(tünde harcos ellen, mondjuk) a kimenetel kétséges.És különben is, ha minden egyes alapvető harcosnak növeled az árát, nem ugyanott tartunk? Ugyanarra használjuk őket, és használni muszáj. Csak az az eredmény, hogy jobban megsínyli őket a játékosok pénztárcája.

És végül, a tolvaj, a denevér, az ork harcos meg hasonlók inkább csak azért jók, mert viszonylag olcsók. Amellett hogy használhatóak, könnyebben elhullnak béna vezetés vagy egy baki miatt. Ha drágábbak lennének, az értékük lecsökkenne, olyannyira, hogy senkinek eszébe se jutna még beválasztani sem őket. Például, 15 arany a trollért? Ennyiért még a regenerációval se éri meg.

Zaton képe
Zaton
Csatl.: 2008. 12. 22.
Új hozzászólás