[LEZÁRVA] kfki PYR egységértékelés

10 válasz [Utolsó beküldés]

Figyelem!

Az alább olvasható információk nem időszerűek, hiszen az első szárnypróbálgatások óta rengeteg minden megváltozott, többek között az éra neve is. A fejlődési menet szemléltetésére azonban lezárva továbbra is megmarad ez a téma - afféle múzeumként.

A kfki PYR Extended érában nem könnyű eligazodni a majdnem száz egység paraméterei között (írtam ezt az 1.8-as verzió előtt).
Ebben a témában egy kis ízelítőt és támpontot kaphattok mindabból, amit ez az éra nyújt.
Ha valaki ambiciót érez, hogy valamelyik egységről vagy egységekről egy objektív és alapos értékelést írjon, itt megteheti.
Ennek formája a következő:

egységnév (pontszám extended-ben) [pontszám standard-ban]

egység leírása

Az egységnév ebből értelemszerű.
A leírás röviden ismertesse az egység előnyeit és hátrányait, és adjon egy képet arról, hogy mi a feladata egy csatában, vagy milyen taktikákhoz érdemes alkalmazni.
Az extended pontszám egy 1-től 10-ig terjedő skálán határozandó meg, ahol a 10 a legjobb értékelés. Standard pontszámot nem muszáj adni, csak ha az egység szerepel standard-ban, és az ottani kevesebb egység és másfajta stratégiák között jobban dominál, vagy éppenhogy gyengébb - ekkor kaphat egy külön pontértéket. A pontozás körülbelül az alábbi szisztémát fedi le:

10 pont - A kétjegyű számot csak a legeslegjobbak kaphatják meg. Hatékonyságuknál és univerzalitásuknál fogva gyakorlatilag bárki büntetlenül felveheti a toborzottak listájára. A játékkörnyezetet alapjaiban határozzák meg, hozzá viszonyítunk más egységeket. Extrém esetben az is lehetséges, hogy ráférne az átszerkesztés, gyengítés.
9 pont - Ezek is rendkívül jól használhatóak, ám valami apróbb szempont miatt (lassú, van pár gyenge rezisztenciája, stb...) nem tökéletesek. Ettől függetlenül egy adott stratégiában lehetnek kihagyhatatlanok. A csapatokban gyakran látott vendégek, készülni kell ellenük.
8 pont - Elég jól helytállnak, ám a játékmenet vagy az ellenfél stratégiájának változásával csökkenhet a használhatósági értékük. Azonban egy bizonyos feladatra még mindig lehetnek ők a legjobbak. Ilyen lehet akár egy betonvédelemmel bíró, vagy egy kezdeti falufoglaló jószág.
7 pont - Ezek az egységek már vagy nagyon speciálisak (pl. egy adott másik, népszerű lény ellen lett betéve), vagy nem olyan erősek. Egy, akár feladatuk szempontjából kellemetlen hátulütővel rendelkeznek, vagy csak több kisebbel. Valamilyen űr kitöltésére hasznosak lehetnek a csapatban.
6 pont - Ők már valóban csak töltelékek. Ha be is kerülnek a csapatba, azt nem erejüknek köszönhetik (vannak náluk jobbak), hanem hogy belefértek a 100 arany, 7 egység keretbe.
5 pont - Jobbára gyengén használható, és adott szerencsés szituációban sem biztos, hogy jobban szerepel, mint egy bejáratott, sokoldalúbb példány. Nem valószínű, hogy összefutunk vele, próbálkozni persze lehet.
4 pont - Sok szempontból gyenge egység. Talán egy humoros kedvében lévő játékos meglepi vele az ellenfelet.
3 pont - Rettenetesen gyenge egység. Röviden és tömören.
2 pont - Ilyennek nem is kellene szerepelnie; sürgősen fel kellene javítani a paramétereit.
1 pont - A létezése is téged hátráltat, és akkor még a kifizetett aranyakról szó sem esett.

A szent cél persze az, hogy minden egység kapjon egy kis cikkecskét valakitől. Ettől függetlenül ugyanazt az egységet többen is megírhatják, elvégre az alapjáték és az éra is folyamatosan változik.
Egy hozzászólásban egyszerre több egységet is értékelhetsz. Ez két (vagy több) hasonló egység esetén kifejezetten előnyös.
Az egyéb hozzászólásokat lehetőség szerint minimalizáljuk. Ha valaki értékelésével nem értesz egyet, inkább írd meg a sajátodat róla. Beszélgetésre ott van a Stratégiai Kerekasztal.

Az itt leírt cikkek teljes egészében valakinek a tapasztalatain alapulnak; az objektivitás csak remélhető. Az olvasottakat tessék időnként fenntartásokkal kezelni.

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

Fighteress:
extended: 8 pont
Akkor kezdeném az első ismertetést. Bemutatom a Fighteress-t, amiről elmondhatom, h én fedeztem fel először, és mondhatom, h idáig tökéletesen bevált.
15 aranyba kerül, ami abszolút nem számít soknak, ettől függetlenül viszont gyorsak (6 lépéspont), valamint hamar fejlődhetnek: 20 TP követelmény, de ez akár lecsökkenthet 15-re is, ami azt jelenti, h 2 1-es szintű ellenfelet sem kell megölni, már átalakult.
Kezdetben nagy általánosságban 40-50% területi védelmük van, viszont későbbi szinteken ez 60-70%-ra nő.
Az ellenállások első szinten 0%-ok, (a földöntúli 20%), felsőbb szinteken ez sajnos romlik. :?
Másik gyengesége, h a beállítottsága első szinten igazságos, viszont a második, harmadik szinten már semleges, ami sokat javít a helyzeten.
A közelharca első szinten alapból: 6-3
második szinten: 11-4
harmadik szinten: még ennél is magasabb (sajnos nincs meg a súgómban)
Vágás támadása miatt sokak ellen használható, olcsóságából kifolyólag pedig sok toborozható belőle, így egy erős, ütőképes sereg lehet belőlük, hiszen, ha már 1 átalakult, az vezetheti a többit (2.-3. szinten hadvezetés képesség). Úgy gondolom, h képezheti 1 csapat magját, mint nálam, bár ez egyén és játékstílus függő.
Egyelőre ennyi igazából próbált felhívni rá a figyeltem, meg megtudni, h vmi ilyesmit szeretett e volna Horus bemutatás címén. Laughing out loud

DigiHero voltam.

DigiHero képe
DigiHero
Csatl.: 2009. 01. 18.
Hely: Szombathely

Thug(gyilkos) Extended:7 pont

Mint a leginkább banditakedvelő, ezt szeretném én bemutatni. E erában én használtam először, azóta terjedni kezdett, nem is véletlen Smile
ár: 13 arany. Igazán fer ár érte, de alkalmatlan terepen (pl. mocsár, folyókkal erősen szabdalt területek) pénzkidobás.
fegyver: ütés. Kezdő egységhez nem is rossz sebzés, pláne éjszaka. 3-dik szinten igencsak erőssé válik.
páncélzat: szokványos ember. A 20% földöntúli védelem "csak" a +, egyébiránt átlagos. Ennek ellenére íjászok ellen ne használjuk, ha egyedül van.
Erősségek: Élőholtat preferáló ellenfél ellen nagyon hatásos, amíg nem vet be túl sok szellemet. Csontváz-páncélzat esetén 2. szintű lények ellen is bevethető.
Gyengék: Lovas egységek(kiv: csontlovas, persze) és perzsekények ellen gyenge. Ha egyedül van nyílt terepen, vagy akár csapatban, de rossz terepen, könnyen leszedik.
Tippek: Első két szinten mindenképp használjuk csapatban, lehetőleg szúró-távolsági fegyverű íjásszal( kivétel a már említett élőhalottas eset, ahol inkább földöntúli-, tűz- vagy esetleg ütőfegyver lehet jó választás.) Ennek nem kell erősnek lenni, De minél feljebb van a ranglétrán annál jobb. Védekezésre, felderítésre csak akkor használjuk ha muszáj. Tulajdonságait nézve a legjobb eset ha okos és ellenálló, így lehetünk vele egy kicsit merészebbek is.

Zaton képe
Zaton
Csatl.: 2008. 12. 22.

Footpad(útonálló) Standard és Extended(ebben némi jóindulattal):7

Ismét egy börtöntöltelék, szintén specifikus helyzetekre.
ár:14 arany. Ha rajtam múlna a Thug árával cserélném fel, de nem vészes. Nem annyira terepfüggő a toborzás, de azért vegyük figyelembe.
fegyver: közelharc-távolsági, mindkettő ütés. Felderítőnek egész jó sebzés. Soha nem lesz túl erős.
páncélzat: páncélozatlan. Ellenállás jóformán semmi, szerencsére az eltalálására igen kevés esély van, de a nyílt tereptől azér óvakodjunk.
Erősségek: Szemtelenül gyors, falu bevédésére némi támogatással remekül helytáll. Kiváló falufoglalásra és gyors rajtaütésekre, átverésekre(utóbbi kettő kiesik, ha ellenfelünk védekező taktikában jó, kellően tapasztalt vagy csak szimplán nem ijedős.).Csontvázak ellen folytathat offenzívát, ha jobb ötletünk nincs.
Gyengék: Harcban gyenge. A falufoglalás után inkább már csak olyan ágyútöltelék.
Tippek: Szigorúan csapatban, jó védelmi helyek között ugrálva vessük be harcban. Tapasztalt játékosok, törpök ellen mellőzzük.

Zaton képe
Zaton
Csatl.: 2008. 12. 22.

@DigiHero: Nem kell a lexikális adatokkal komolyan dobálódzni, főleg a fejlettebb szintekével. Azokat bárki kinézheti a súgóból. A lényegesebb paraméterekre (sebzés, vagy egy gyors egység mozgáspontjai stb.) érdemes koncentrálni. Amúgy egész jó lett.

@Zaton:

Zaton wrote:
Erősségek: Élőholtat preferáló ellenfél ellen nagyon hatásos, amíg nem vet be túl sok szellemet.

Itt a defaultról beszélsz gyakorlatilag, ami teljesen irreleváns.
Az 5-6 pontos egységekkel való párosítással arra biztatod a játékosokat, hogy egyenek szemetet. :roll: Mi JÓ egységeket akarunk használni. Attól, hogy mondjuk fogyóeszköz a harctéren, vagy kiegészít valakit, még lehet jó. Igaz szerintem te nagyon mínuszozod őket. De maga az, hogy mivel érdemes együtt küldeni, hasznos tanács.
A szerencséről szóló rész: egyrészt nem tartozik ide, másrészt a valóságtól igenigen távol áll... amiről beszélsz, az a lessluck éra.

Valóban úgy lett volna a legjobb, ha én írom az elsőt, úgy tisztább lenne a kép. De mire visszajöttem volna, már megírták... Laughing out loud
Viszont elítélendő módon nem a Királynak (Királynőnek) szenteltétek az első cikket. Smile Ezt a vétket most rögtön korrigálom.

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

Ruffian(csirkefogó) standard és Extended: 3-5, csapat- és játékosfüggő

Elvileg ebből fejlődik ki az utóbbi kettő, de ha kezdő a kedves játékos, erre mikroszkópikusan kicsi az esély.(Nekem se sikerült még soha. Ha jól emlékszem egyszer láttam ilyet, asszem Horusnál, de nem tom.)
ár:6 arany. Az egyetlen dolog ami minden esetben pozitívum, így nagy tömeget lehet gyártani belőle, és fizetni sem kell utánuk.
fegyver: ütés. A későbbiekben lásd fentebb.
páncélzat: szokásos ember.
Erősségek: a fentebb említett kedvező ár. Ha van hadvezetéssel rendelkező egységekkel kombináljuk, egész jól használhatók.
Gyengék: Gyenge sebzés, távolsági fegyver nincs, nappal életképtelen. No comment.
Tippek: Idegesítésre kiválóan megfelel, csak érjük el, hogy egy ilyenünk szintet lépjen, vagy csak szimplán megöljön valakit. Ettől a legtöbb játékos igen negatívan reagál (önbizalomvesztés, idegeskedés, elnyomott kisebbségi komplexus felszínre törése stb.) ami ugye nekünk jó. Olyan még nem volt a történelemben, hogy Ruffiannal nyerjünk meg egy meccset, de mint az 5 pontos egységek leírása mondja: Próbálkozni lehet.

Reagálás Horus irományára:

Horus wrote:
Erősségek: Élőholtat preferáló ellenfél ellen nagyon hatásos, amíg nem vet be túl sok szellemet.

Nem nagyon értek a hullákhoz multiban, de a szellemet én jó felderítőnek tartom, és ha hegy élőhalottakat kedvelő játékosunk válogat, szerintem beválasztaná, bár a denevér egyesek szerint jobb, de mondom, erről fogalmam nincs.

Horus wrote:
Az 5-6 pontos egységekkel való párosítással arra biztatod a játékosokat, hogy egyenek szemetet.

Most hogy így mondod, az erről szóló rész tényleg kicsit szuggesztív, ezt majd átfogalmazom, ha ki nem törlöm.

Horus wrote:
Attól, hogy mondjuk fogyóeszköz a harctéren, vagy kiegészít valakit, még lehet jó. Igaz szerintem te nagyon mínuszozod őket.

Igyekeztem kiemelni a jótulajdonságokat, de muszáj a rosszat is elmondani róluk, ami sajnos van elég, mert specó egységek, és nehéz használni az aljanépet, ezért ha egy kezdő ezekkel kezdi könnyen lehet elszontyolodás, vagy későbbiekben ezen egységtípusok lebecsülése az eredmény. Én is velük kezdtem (és vagyok velük foreva' Laughing out loud :D Laughing out loud ) és szó-szó, volt egy olyan érzésem hogy akkor eléggé megmosolyogtak Smile Eme érzelmektől igyekszem megkímélni mindenkit, mert könnyen itthagyhatnák a játékot, nekem is megfordult a fejemben, de mák hogy makacs vagyok, mert szerintem nem vagyok már olyan rossz. Azér a kritikát mérséklem kicsit.

Horus wrote:
A szerencséről szóló rész: egyrészt nem tartozik ide, másrészt a valóságtól igenigen távol áll... amiről beszélsz, az a lessluck éra.

Tudom, hogy csak némi beszámolóval tudom alátámasztani, de amióta hallottam róla én hiszem hogy ez igaz. De azt is hozzátettem, hogy nem számít sokat bele, tehát erre alapozni egy meccset elég rossz ötlet, pláne ha nem tudjuk az ellenfelünk hányadán áll, mint tapasztaltam, amikor veled próbálkoztam ugyanezzel. De ha ez a százalékos dolog nem is igaz, a taktika nagyjából ugyanaz mint a szimpla ágyútöltelékes taktika. Tehát ha nincs ilyen, nincs baj, ha meg van, az csak jó lehet, és, bár lehet hogy ennek semmi köze hozzá, de nem egyszer bejött már ez a módi Smile Ennek ellenére ezt kiveszem a hozzászólásomból, mert látom te nem hiszel a dologban, talán utána is kérdeztél valahol, és hogy úgy mondjam, ez a "te bulid" Wink

Zaton képe
Zaton
Csatl.: 2008. 12. 22.

(Hölgyeim és) Uraim! Igyekezzünk betartani a téma szabályzatát, azaz maradjunk a tárgynál. Vallási nézeteket meg végképp másik topicba, ne egy stratégiával foglalkozóba. Tongue

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

Szeretném kicsit megvédeni az Útonálló(Footpad) becsületét, már ha beszélhetünk egyáltalán becsületről egy törvénytelen figura esetén Laughing out loud
Szerintem bőven megéri a 14 arany árát.
Zaton pontosan leírta mire alkalmas (nála jobban nemigen tudhatja ezt senki).
Tökéletes felderítő annak (legalábbis pyr standard érában), aki a csapatát törvénytelen egységekre alapozza (és ez a többség).
Majdnem mindenki küzd a felderítő hiányával, egyszerűen nem marad hely a csapatban felderítő egységnek. Gyakorlatilag ez az egyetlen olyan felderítő, aki képes megvédeni az elfoglalt falut!
A legkisebb térképeken nyilván kevéssé hatásos, esetleg teljesen mellőzhető is, de a többi térképen borzasztó sok kellemetlenséget tud okozni.
Kiváló kiegészítő egységnek tartom.

yanosz
Szerkesztő
bajnokság szervező
Csatl.: 2009. 02. 17.
Hely: itt

Dark Adept /árnyak tanítványa/ - (10)

Méltán nevezhetjük a játékmód egyik legnépszerűbb egységének; extendedben jelenleg a csapatok közel fele tartalmazza őt, míg a standard még sokkolóbb a kétharmados(!) többségével.
A varázslók szerepe a játékban, hogy megsemmisítő erejű csapásokat mérjenek az ellenfél jól védett (vagy nem) egységeire, és ennek a kitételnek a DA maximálisan eleget tesz. Amikor mi 16 aranyat elköltünk rá, amit kapunk, az a letisztult tökéletesség. Nem arra szórjuk ki a pénzt, hogy legyen egy botja, biztonsági esetre, mint a nappali kollégájának. Nem. A pénz a 10/2-es fagy-, és 7/2-es "ősmágikus" támadásra fordítódik. A fagytámadása a második legnagyobb potenciális mágikus sebzés a játékban (a Mage egyetleneggyel több csak), nálánál drágább egységek rendelkeznek hasonló kaliberű, nem mágikus támadással. A fagyra a tűzzel ellentétben sokan érzékenyek, ugyanakkor többen ellenállóak is vele szemben. Ha a célpont az utóbbi kategóriába tartozik, akkor általában az arcane fog fájni neki, lásd pl. csontvázak. Ha beválogatjuk a csapatba, gyakorlatilag a két legritkább sebzéstípushoz jutunk hozzá.
Fontos még megjegyezni, hogy mivel nincsen szánalmas közelharci támadása, erős jellemzőt sem kaphat, azaz 67% esélye van a gyorsra, de a másik kettő is igen jól mutat rajta. Így például életpontja is 27/32/33 közül kerül ki, ami annyira nem katasztrofális, de természetesen kellő kíséretet kell kapnia, hogy lehetőleg ne ő fogja fel a sebzéseket. Ha a DA elveszik, úgy veszik el pozíciófoglalási képességünk is. Mivel akkor vetjük be, amikor mi akarjuk, fejcsóválás nélkül bekerülhet lawful (gyk: igazságos) csapatba is.
Gyengéi között talán a Dwarvish Ulfserkert érdemes megemlíteni, valamint az ultragyors közelharcos egységeket, mint amilyen a Horseman és Gryphon Rider (azonban griffnél 2x13 sebzés az =26, márpedig minimum 27 életpontja van). Titkos favorit még a kategóriában az utóbbi előnyt rezisztenciával és lawful jellemmel überelő Cavalryman, de jelenleg a megemlített négy egység egyike sem túl népszerű. Le kell szögezzük, hogy a többi ellen pedig módfelett hatékony; még a lesérült íjászokat is érdemes lehet időnként vele likvidálni.
Ha egy egységet az adeptusunk megtámad, nem árt, ha végez is vele, mert ha túléli, még egy íjász vagy felderítő egység is képes súlyos életpont-mennyiségeket elvenni tőle közelharcban. A dupla mágikus találatra 49% esély van, vagyis kb. fifti-fifti, hogy 1 lövés megy be, vagy 2. A hazárdfaktor kiszűrése érdekében kulcsfontosságú offenzíváknál legalább párban kell őket hozni. Éjszaka ez általában 36 sebzést jelent, ami elégséges egy jó pozícióban lévő sértetlen egység kipenderítésére is.

Horus képe
Horus
Adminisztrátor
Magyar Bajnok 2009
Magyar Bajnok 2013
Magyar Bajnok 2015
Csatl.: 2007. 04. 24.
Hely: üres konzervdoboz

Desert Fighter (sivatagi harcos) pontszám: 9

Ára: 17 arany. Ez bőven megéri, hiszen az 1. szintűek közt alig akad párja. Elképesztő, 6-4-es közelharca az egyik legerősebb egységgé teszi. Igazságos, tehát ez éjjel "csak" 5-4, de nappal ez 8-4-re ugrik, és ez teljesen egyenértékű egy Tünde hős kardjával. Mozgása (5 lépéspont), védekezései átlagosnak mondhatók, eltekintve a homoktól, ahol mindkét érték kimagasló. Szintléptetéséhez (70%-os alakítón) 28 TP kell, ez kicsit átlagon felüli, de bőven megéri beleölni ezt a mennyiséget, hiszen hadvezetővé is léphet. ÉP-je 34, ami úgyszintén elég jó.
Hátránya: távolsági harca csak csiklandozásra alkalma dísz (2-3). Ellenállásai szokásos tünde (-10% földöntúli).

Ha sikerül megfelelő íjász/mágus kíséretet adni mellé, akkor elég nehéz lekapcsolni (esetleg este csontlovassal). Ez akár lehet a Horus által kifejtett DA, de lehet egy erdei íjász testvére is. Így a páros összára 33-34 arany, ami kicsit magasnak tűnik, de mindkét fegyvernem erélyesen képviselteti magát.
Felderítésre tökéletesen alkalmatlan, de kiváló "frontember". Mellesleg a sivatagi vadász után a 2. kedvencem. Wink

Levente96

Levente96
Csatl.: 2009. 03. 20.
Hely: Győr

Thief(tolvaj) standard és extended: 7 pont

Kedves zsebesünk, tipikus bandita. Vele egy kicsit jobban kell hazárdírozni.
ár:13 arany.
fegyver: vágó. Mint az egyetlen standardos hátbatámadásos fegyver, nagyon rásegít tolvajunk osztályozására.
páncélzat: Lásd Footpad.
Erősségek: Gyors. Kiváló az célpont minél gyorsabb kivégzésére. Ha szerencsénk van, gyors-ellenálló(Resquick) lett a tulajdonság párosítása, ilyenkor a legjobb. Bevethetjük felderítőnek, és falu őrzésére is nagyobb pályán, ahol inkább felderítők befutására lehet számítani(nem egyszer láttam már hogy (néha esetleg egyszerre több) felderítővel próbáltak kipiszkálni egy faluból egy tolvajt. Nem hogy sose jött össze, de volt hogy a támadó meghalt, pedig az én körömben nem is támadtam vele Smile ). Lovas felderítők és a többi egységosztály ellen viszont már nem alkalmas védekezésre, mert a sebzése nem számottevő, és nem bírja túl sokáig. Párosítva egy másik egységgel kész irtást vihet véghez néhány kör leforgása alatt.
Gyengék: A védekezése mint a footpadnak, és még az életpontja is kevesebb. Ha bekerítik, nincs esélye, bár ez már aligha probléma 1. szint után:) Támadásban (meg úgy általában) igazi haszna csak éjszaka van, és első szinten nagyon óvni kell.
Tippek: Jó egységekkel, csapatban vessük be. A Gyík menetelő vagy egy íjász optimális csapattárs. Nagyobb pályákon jól használható faluőrnek. Ha lehetősége van éjszaka bekeríteni az ellenfelet, sose halasszuk el, még rossz terep esetén se, de ha rossz a terep, mindenképp támadjunk azonnal, és ha rosszul sül el a gyilkossági kísérlet, tervszerűen menekülni kell a helyszínről. Mágusokat csak akkor támadjon, ha biztosan meg tudjuk ölni ebben a körben.

Zaton képe
Zaton
Csatl.: 2008. 12. 22.
Új hozzászólás