2010 Bajnokság - Pontozás

Meccsek száma, pontozás:

1., A jelenlegi rendszer csoportmeccseken mindenki mindenki ellen játszik 3 meccset. A győzelemért 1 pont jár, a vereségért nulla, döntetlen nincs.

2., A csoportmeccsek során mindenki játszik mindenki ellen, a párharcok két nyert játszmáig tartanak. A győzelemért 2 pont, a vereségért -1 pont jár, a döntetlenért nem jár pont (nem nyer, de nem is veszít pontot). Döntetlen lenne a meccs 100 kör után közös megegyezéssel, illetve 150 kör után automatikusan (körkorlát) - ekkor szükség esetén újabb pálya kisorsolására lenne szükség.
Előnye lenne e szokatlan rendszernek, hogy sokkal árnyaltabb megkülönböztetéseket tesz lehetővé, s jobban pontozza a küzdelemben kivívott győzelmet. Részletesebben: az 1., verzió szerint 0-9 pontot lehet elérni, a páros meccsek után a győztes:vesztes 3:0 illetve 2:1 arányban osztozik a pontokon. A 2., rendszerben a győztes:vesztes 4:-2, illetve 3:0 arányban osztozik a pontokon. Ha átgondoljuk, hogy az egyes pontszámokhoz milyen eredmények tartoznak, akkor azt látjuk, hogy összesen 20-féle eredmény létezik. Az 1., verzió ezt 10 szintre osztja (0...9), a 2., verzió viszont 17-re(-6,-4,-2...12)! Ez abból adódik, hogy például az 1., verzió 6 pontját háromféleképpen lehet elérni - a győztes eredményei szerint: (3+3+0), (3+2+1), (2+2+2) az egyes párharcok során szerzett pontok alapján.
A 2., verzióban ugyanezek az eredmények így néznek ki: (4+4-2)=6, (4+3+0)=7, (3+3+3)=9! azaz három küzdelmes győzelem többet ér, mint két sima győzelem és 1 sima vereség.
Hasonlóképpen az 1., verzió több eredményt összefogó 2-7 pontja helyett is több különböző pontot ad. Ennek ott lenne jelentősége, ha például a legjobb harmadikokat rangsoroljuk, de a különböző csoportokban elért helyeket is jobban lehetne árnyalni, ha sorba akarjuk állítani őket. Ebben a rendszerben egyébként három küzdelmes győzelem (2:1) többet ér, mint az 1.,-ben a kettő sima győzelem (3:Innocent és egy küzdelmes vereség (1:2). Utóbbiban 6 illetve 7 pont a mérleg eredménye, míg 2.,-ben 9 illetve 8 pont! Ennek a szisztémának az alkalmazásával például jobban lehetne kezelni a "rugalmas előselejtező" meccseit is. Amikor sem az induló létszám, sem a csoportbeosztás nem ismert.

3., Csoportmeccsek esetén minden ellenfél ellen 1 meccs.
A meccsek számát erősen leszűkíti, de fennáll a veszély, hogy a holtversenyes helyek száma megnövekszik. Különösen a körbeveréses hármas holtversenyeké, aminek kezelésére újabb szabályrendszer kidolgozása szükséges.

A hármas holtversenyt egyébként egyik rendszer sem küszöböli ki, de az egymeccses verseny esetében ez gyakrabban fordulna elő, mert az első kettő esetén csak akkor fordul elő, mikor a párharcok azonos eredménnyel végződnek (mind 3:0 vagy mind 2:1), itt viszont eleve csak 1:0-ás párharc-eredmény van.

kele

kele képe
kele
Csatl.: 2008. 08. 28.

Nekem a 2. pont a legszimpatikusabb, de javasolnék egy változtatást. A 2, 0, -1 helyett legyen 3, 1, 0 a szerezhető pontok száma, mert így a kezdők könnyen mínuszban zárhatják a bajnokságot, ami egy kicsit megalázó, és így talán elvenné a kedvet.

"If you don't want to be replaced by a computer, don't act like one." - Arno Penzias

Udi képe
Udi
Adminisztrátor
Csatl.: 2008. 03. 01.
Hely: Székesfehérvár

Udi wrote:
Nekem a 2. pont a legszimpatikusabb, de javasolnék egy változtatást. A 2, 0, -1 helyett legyen 3, 1, 0 a szerezhető pontok száma, mert így a kezdők könnyen mínuszban zárhatják a bajnokságot, ami egy kicsit megalázó, és így talán elvenné a kedvet.

A változtatással épp a rendszer lényegét törölnénk el. Ennyi erővel a győzelemért 1 pont is maradhatna. A 2., lényege, hogy több fokozatot határoz meg, szám szerint 17-et, szemben az eredeti 10-zel. Persze a pszichés hatást sem akarom lebecsülni, de ebből a klasszikus "a teve olyan ló, amelyet egy bizottság tervezett" alkotás születne. (Esetleg a nevezők kapnának 10 pontot, így ha mínuszba kerülnének se tűnne olyan tragikusnak...)

Röviden 6:0 illetve 6:3 lenne a sima győzelem aránya 2:0 illetve 2:1 helyett. A pontok 0, 3, 6,9,12,15,18 - azaz összesen 7 szintet jelölnének ki. A döntetlent nem számoltam, mivel két nyert játszmáig menne a dolog, így a döntetlen csak azért lenne, hogy ne a végtelenségig húzódjon egy játszma. Új pályán hátha hamarabb eldől. Elméletileg persze lehet eldöntetlen egy párviadal, ezt később valahogy rendezni kell.

kele

kele képe
kele
Csatl.: 2008. 08. 28.

Nekem a 3-as nagyon tetszik! Smile

Bodolai14 néven találsz meg a játékban! Smile

Bodolai képe
Bodolai
Csatl.: 2010. 03. 01.
Hely: Nagyvenyim
Új hozzászólás